۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۲۸
کد خبر: 81591594
T T
۰ نفر

اكبر عبدی در ایران می ماند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۲۸
کد خبر: 81591594
اكبر عبدی در ایران می ماند

تهران - ایرنا - اكبر عبدی بازیگر مطرح سینمای ایران و فیلم قندون جهیزیه در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر با رد شایعه اقامت در كشور تركیه گفت: حضورم در این كشور كوتاه مدت و برای استراحت بود و قصدی برای اقامت ندارم؛ چرا كه در ایران سلطان هستم و همچنان در عرصه سینما فعال خواهم بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم قندون جهیزیه امشب (پنجشنبه) پس از اكران این اثر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور علی ملاقلی پور كارگردان، مهدی سلامی مدیر فیلمبرداری و اكبر عبدی، نگار گلستانی، صابر ابر و اكبر مباركه بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

كارگردان فیلم قندون جهیزیه در این نشست با بیان اینكه ممكن است در زندگی هر كسی شیرینی از بین برود، اظهار كرد: هرگاه در زندگی خودم شیرینی نبود و به دنبال دلیل آن می‌ گشتم، به اشتباهات گذشته خودم می‌ رسیدم و همین موضوعی شد كه این فیلم را بسازم.

ملاقلی پور درباره تكراری شدن نقش برخی بازیگران در ژانرهای مشخص، گفت: هرگاه كارگردان می خواهد در سبك مشخصی فیلم بسازد، برای انتخاب بازیگر فقط چند نفر را پیش روی خود می‌ بیند و كارگردان و بازیگر باید جسارت داشته باشند تا تغییری اتفاق بیفتد.

وی افزود: البته این تغییر باید به گونه ای باشد كه خود بازیگر هم آن را باور داشته باشد تا این تفاوت برای مخاطب باورپذیر باشد. به طور مثال، ایفای نقش های كمدی برای اكبر عبدی بسیار ساده شده اما در فیلم قندون جهیزیه نقشی كاملا ریسك كرد و در نقشی خشك و عبوس ظاهر شد.

ملاقلی پور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره نام انتخابی برای فیلمش گفت: نباید برای فیلم نامی عجیب و سخت انتخاب كنیم، بلكه معتقدم هرچه نام فیلم ساده، شیرین، راحت و جذاب‌ تر باشد، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می ‌كند.

عبدی بازیگر نیز با اشاره به نسبت فامیلی اش با علی ملاقلی‌ پور كارگردان این فیلم، گفت: همیشه دوست داشتم در فیلمی از زنده یاد رسول ملاقلی‌ پور ایفای نقش كنم، اما این اتفاق رخ نداد و پس از پیشنهاد علی ملاقلی ‌پور، بلافاصله پذیرفتم.

وی با اشاره به داستان مناسب فیلم قندون جهیزیه افزود: بازی در این فیلم تجربه بسیار خوبی بود و خوشحالم كه هنگام اكران فیلم در جشنواره فجر از آن استقبال كردند؛ چرا كه دیده‌ ام گاهی مخاطبان سالن سینما را در اواسط نمایش فیلم ترك می‌ كنند اما این اتفاق برای فیلم قندون جهیزیه رح نداد.

عبدی با تاكید بر اینكه در فیلم قندون جهیزیه خودش را به طور كامل در اختیار كارگردان جوان قرار داده است، تصریح كرد: در این فیلم فقط بر اساس خواسته های كارگردان عمل كردم و هیچ دیالوگ اضافه ای نداشتم، چرا كه همه چیز بسیار خوب بود.

این بازیگر مطرح سینما در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره شایعه اقامتش در كشور تركیه، ضمن رد این موضوع اظهار كرد: فقط برای مدت كوتاهی به منظور استراحت به تركیه سفر كردم و قصدی برای اقامت در این كشور ندارم؛ چرا كه در ایران سلطان هستم و همچنان به فعالیت در عرصه سینما ادامه می دهم.

به گزارش ایرنا ، چندی پیش برخی رسانه ها اخباری مبنی بر تصمیم اكبر عبدی برای اقامت دایم در تركیه را منتشر كرده بودند.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری قندون جهیزیه نیز گفت: تك لوكیشن بودن بیشتر فیلم هایی كه كار می كنم از شانس من است و در این زمینه تجربه های قبلی‌ ام مانند فیلم های هیچ و بیست كمك زیادی كرد.

همچنین نگار جواهریان بازیگر نقش معصومه با اشاره به تمایل بازیگرها به ایفای نقش‌ های مختلف اظهار كرد: هرگاه بازیگری ایفای نقش در فیلمی را می پذیرد به طور حتم برایش جذابیت دارد.

وی با بیان اینكه پیش از این نیز با علی ملاقلی‌ پور كار كرده و فضای كاری‌ او را می‌شناخت، افزود: از همكاری با ملاقلی پور لذت می‌ بردم و پس از خواندن فیلم ‌نامه به این نتیجه رسیدم كه خیلی بهتر از چیزی بود كه فكر می‌ كردم.

صابر ابر بازیگر نقش عطا هم با تاكید بر اینكه فیلم‌ نامه سبب ترغیب بازیگر می شود، اظهار كرد: علاوه بر فیلم ‌نامه، گروه بازیگران و تمامی افرادی كه در مجموعه فعالیت می ‌كردند، برایم جذابیت داشتند.

وی ادامه داد: به طور حتم این فیلم ایرادهایی هم دارد و این خاصیت هنر است كه ایراد داشته باشد تا بتوانیم درباره آن صحبت كنیم، به نتیجه برسیم و در آینده كار بهتری ارایه كنیم.

وی اضافه كرد: بازی در نقش ‌هایی كه تا به حال بازی نكرده‌ ایم دشوار است، اما به شخصه فیلم‌ نامه متفاوت را بسیار دوست داردم و بازی در آن را می پذیرم.

كریم اكبری مباركه نیز كه پس از مدت ‌ها در فیلم قندون جهیزیه نقشی متقاوت بازی كرده است، در این نشست از زحمات كارگردان و دیگر عوامل فیلم قدردانی كرد.

فیلم قندون جهزیه عنوان نخستین ساخته علی ملاقلی‌ پور، كارگردان جوان سینمای ایران و فرزند زنده یاد رسول ملاقلی‌ پور است كه در بخش سینما سعادت سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد.

ملاقلی پور سال ‌ها به عنوان دستیار كارگردان فعالیت می‌ كرد و در نخستین ساخته بلند خود سوژه اجتماعی را دستمایه قرار داده و به بررسی معضل اختلاف طبقاتی در جامعه امروز ایران پرداخته است.

داستان این فیلم درباره عطا و معصومه زوج جوانی است كه مشكلات اقتصادی و افزایش یكباره قیمت اجاره خانه شان، آنان را تحت فشار گذاشته و برای رهایی از این مشكل، خانه را دور از چشم صاحبخانه برای یكماه به گروهی فیلمساز اجاره می دهند و...

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 ادریبهشت برای نخستین بار به صورت مستقل از بخش ملی (كه بهمن ماه سال گذشته برگزار شد) در پردیس سینمایی ملت آغاز شده و تا 12 ادریبهشت ادامه دارد.

در این جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (فیلم های سینمایی جهان)، جلوه گاه شرق (فیلم های كشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه رقابت می كنند.

فراهنگ**7537**1601**
۰ نفر