۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶
کد خبر: 81590737
T T
۰ نفر
آموزش دانش آموزان استثنايي به تخصص، تعهد و خويشتن داري نياز دارد

تهران- ايرنا- معاون اداره آموزش و پرورش استثنايي شهرستان هاي استان تهران گفت: آموزش دانش آموزان استثنايي كه نيازهاي ويژه دارند به تخصص، تعهد و خويشتن داري نياز دارد.

ضرغام قنبرلو روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از مدرسه استثنايي ابرار و اميد شهرستان فيروزكوه در گفت وگو با ايرنا افزود: دانش آموزان استثنايي افرادي هستند كه با چالش ها و ناتواني هايي در زمينه هاي يادگيري، ارتباط و رفتار سازشي و هيجاني، رشد جسمي، نيازهاي مراقبت و سلامت روبرو هستند.

وي با اشاره به مشكلات آموزشي و رفتاري ناشي از ناتواني اين دانش آموزان گفت: مشكلات اين دانش آموزان مانع ياد گيري شان شده يا روي عملكرد آموزشي شان اثر نامطلوب مي گذارد و بر اين اساس نيازمند تغييراتي در محيط و منابع و برنامه هاي آموزشي و ارايه خدمات درماني و توانبخشي هستند تا بتوانند از آموزش بهره ببرند.

قنبرلو تاكيد كرد: معلمان، دبيران، توانبخشان و مربيان آموزش و پرورش استثنايي، علاوه بر مهارت هاي عمومي تعليم و تربيت بايد شيوه هاي خاصي را در برخورد با آنان فرا بگيرند و همكاران شاغل در مدارس استثنايي بايد بردباري، شكيبايي و سختكوشي را سرلوحه امور خويش قرار دهند.

وي با تبريك فرا رسيدن روز معلم و گراميداشت مقام معلم به برخي ويژگي هاي محسوس معلمان مدارس استثنايي اشاره كرد و گفت: دارا بودن صبر و شكيبايي، ايمان قوي، قلبي مالامال از محبت، جستجو كردن شهرت و اسم و رسم در خدمت به دانش آموزان معلول و نيازمند، عجين شدن با مشكلات و سختي هاي شغل معلم استثنايي، دارا بودن تحصيلات عالي و آشنايي به فن و مهارت تدريس، شيفته دانش آموزان معلول بودن، تلاش براي حل مشكلات اين دانش آموزان، عشق و حرارت در خدمت به دانش آموزان و ترجيح دادن اين دانش آموزان بر فرزندان خود، از جمله مشخصه هاي بارز اين معلمان است.

قنبرلو تصريح كرد: اين معلمان گنجينه اي از خاطرات تلخ و شيرين هستند و وقتي به خاطره گويي لب مي گشايند هر شنونده اي را مبهوت سخنان خويش مي كنند و خاطراتشان مملو از هنر و خلاقيت است.

تهرام/8142/1871
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ