۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۴۶
کد خبر: 81590060
T T
۰ نفر
دولت تدبیر و امید برای رفع مشكلات معلمان جدی است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید درصدد است مساله معیشت معلمان و مشكلات این قشر تلاشگر را حل كند .

مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل پیشرفت های علمی و فناوری در جامعه را مدیون و مرهون وجود معلم دانست و افزود: معلم محور توسعه هر كشور است و باید جایگاه و شان و منزلتش به خوبی حفظ شود.

وی از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد و اظهار كرد: محوری ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت معلم است و باید برنامه ریزی ها به نگاه مشورتی این قشر فرهیخته توجه

بیشتری شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تاثیر نقش هدایت گری معلم در جامعه گفت: تاثیر گذاری معلم بر متعلم موجب عزت بخشی و عظمت مقام معلم است و آینده روشن و اثر گذار نسل جوان در جامعه با هدایت معلم فراهم می شود.

استاندار اردبیل افزود: وقتی كه جایگاه رفیع معلم به باور اجتماعی و عمومی برسد دیگر مطالبه ای برای معلم باقی نخواهد ماند و دغدغه امروز معلمان نیز برطرف خواهد شد.

خدابخش با اشاره به برخی مطالبات و مسایل صنفی معلمان تاكید كرد كه این خواسته ها شایسته است كه از راه های قانونی مطالبه شود .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل ، مدیركل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این كه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی نامگذاری شده، گفت: تمام برنامه ها در نظام تعلیم و تربیت با هدف تحقق این شعار در حال انجام است.

صابر سپهری افزود: توسعه مشاركت در اداره مدارس با بهره گیری از ظرفیت اولیا و مربیان ، تقویت مدیریت آموزشگاهی به عنوان حلقه ارتباطی ادارات و مدارس ، ساماندهی نیروی انسانی و عملیاتی كردن برنامه های بودجه ای و پیگیری مطالبات معلمان از مسوولان كشوری از جمله برنامه های این اداره كل است.

او اظهار كرد: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم از 12 تا 18 اردیبهشت ماه سال جاری برنامه هایی برای تجلیل از فرهنگیان استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دیدار با ائمه جماعات جمعه ، تجلیل از معلمان نمونه استان ، دیدار معلمان نمونه استان با رهبر معظم انقلاب ، دیدار با خانواده شهدا ، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا ، تجدید میثاق فرهنگیان با شهدا ، برگزاری مراسم سپاس معلم در مدارس استان و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی از جمله برنامه هایی است كه در هفته بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می شود.

8123/6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها