۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۶:۴۷
کد خبر: 81578918
T T
۰ نفر

امنیت غذایی چین یك دهه دیگر تامین می شود

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۶:۴۷
کد خبر: 81578918
امنیت غذایی چین یك دهه دیگر تامین می شود

پكن - ایرنا - گزارش سالیانه وزارت كشاورزی چین از تامین امنیت غذایی این كشور و تضمین آن در 10 سال آینده حكایت دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت كشاورزی چین با انتشار گزارش سالیانه خود با عنوان « چشم انداز كشاورزی در چین (2015-2024)» اعلام كرد؛ امنیت غذایی این كشور تا 10 سال دیگر تضمین شده و این كشور با رسیدن به مرز خودكفایی برای تامین مواد غذایی خود، دیگر به كشورهای خارجی وابسته نخواهد بود.

این گزارش كه به منظور هدایت بازار و واكنش به موقع آن به تغییرات بین‌المللی تهیه شده، میزان نیاز بازار به محصولات كشاورزی مهم و خرید و فروش آنها طی 10 سال آینده را پیش بینی كرده است.

این گزارش همچنین پیش بینی می كند كه در این مدت، تولید و مصرف محصولات كشاورزی در چین، شاهد رشد قابل توجهی بوده و عرضه و تقاضا در حالت تعادل قرار خواهد داشت.

وزارت كشاورزی چین تاكید كرد، دولت برای بهبود كیفیت و میزان محصولات كشاورزی، روند مدرنیزه كردن این صنعت را سرعت بخشیده و تلاش می‌كند برای دستیابی به رشد پایدار و سریع، الگوی سنتی كشاورزی در این كشور را تغییر دهد.

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) گزارش داد، بخش‌های روستایی چین در سال 2014 شاهد توسعه چشمگیر بوده و تولید غلات این مناطق برای یازدهمین سال پیاپی رشد داشته است. این میزان به 607 میلیون تن رسیده است.

چین با بالاترین آهنگ رشد اقتصادی موجود جهان، در سالهای اخیر به دلیل رفاه نسبی ایجاد شده برای شهروندان و افزایش شهرنشینی از 25 درصد دهه 90 به 51 درصد كنونی، با تغییر الگوی مصرف غذایی نیز مواجه شده است.

اقتصاددانان ارشد چینی با اشاره به اینكه چین در آینده به بازارهای داخلی و خارجی و واردات غلات توجه می كند، اعلام كردند: این كشور همواره به توسعه كشاورزی بسیار اهمیت داده و بر خودكفایی نسبی آن اصرار می ورزد.

به گزارش منابع رسمی چین، میزان خودكفایی غلات این كشور در سطح حدود 90 درصد حفظ شده است.

آساق*231*1597

سرخط اخبار جهان