۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۱
کد خبر: 81552201
T T
۰ نفر
رشد 23 درصدی جابه جایی خودرو از طریق بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 23 درصدی جابه جایی خودرو از طریق بنادر غرب هرمزگان از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی تا پایان پنجم فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل مكی زاده روز جمعه اظهار كرد: طی این مدت (از 25 اسفند پارسال) یك هزار و 750 دستگاه خودرو از طریق بنادر لنگه، چارك و آفتاب به مقصد جزیره كیش و برعكس جابه جا شدند كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در همین مدت جابه جایی 74 هزار نفر از طریق این بنادر انجام شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.

مكی زاده خاطرنشان كرد: در این مدت 890 سفر دریایی (تردد شناور) در مسیرهای بندرلنگه، چارك، آفتاب به كیش و برعكس انجام شده كه از رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار است.

وی تعداد شناورهای مسافری فعال در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان در طرح نوروزی 94 را در مجموع بیش از 36 فروند شناور(مسافری، لندینگ كرافت و رو - رو) اعلام كرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: تعداد 25 فروند شناور لندینگ كرافت با ظرفیت یك هزار و 100 دستگاه خودرو در یك سفر نیز جابجایی وسایل نقلیه مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

مكی زاده به مسافران نوروزی توصیه كرد: همواره از مسیرها و شناورهای مجاز برای انجام سفرهای دریایی استفاده كنند و سامانه 1550 را برای اعلام شرایط اضطراری به مركز امداد و نجات دریایی هرمزگان به خاطر داشته باشند.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند 93 آغاز شده و تا نیمه فروردین ماه امسال ادامه دارد.

2077/7198/6048
۰ نفر