۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81547426
T T
۰ نفر
طبیعت سبز كهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگران پرشمار نوروزی

یاسوج - ایرنا - جامه سبز طبیعت و جاذبه های بدیع و آب و هوای معتدل، كهگیلویه و بویراحمد را این روزها مقصد مسافران پرشماری از اقصی نقاط كشور كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، راه ارتباطی شیراز به خوزستان در جنوب استان كهگیلویه وبویراحمد هم اكنون مسیر عبور كاروان های راهیان نور و خانواده هایی است كه برای گذزندان تعطبلات نوروزی بدور ازآلاینده های شهری به طبیعت روی آورده اند.

گردنه زیبای شلال دان این دیباچه ی حیران جنوب ، دشت زیبا و آستانه مقدس امام زاده جعفرواقع در 20 كیلومتری شهر دوگنبدان ،طبیعت روح نواز مله باشت در محور باشت به چرام این روزها پذیرای تعداد پرشماری از گردشگران طبیعت گرد است.

بارش باران در سه روز اخیر هوای مطبوع و دلنشینی را عرضه قدم چشمان گرشگران طبیعت دوست كرده و تلاقی آب و سبزه و كوهساران با كمربند سبز جنگل های بلوط در جای جای كهگیلویه وبویراحمد سفری لذت بخش را به گرشگران نوروزیهدیه داده است .

وجود دو هزار و 600 اثر تاریخی مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان های بزرگ فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیكی به بنادر جنوبی كشور و وجود مردمانی میهمان نواز به این استان به سفرهای نوروزی رونق خاصی بخشیده است.

وجود 300 بقعه متبركه از جمله حرم بی بی حكیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) همه ساله در ایام نوروز و سایر روزهای سال میعادگاه بیش از یك و نیم میلیون زائر و دلداده اهلبیت عصمت و طهارت (ع) است.

آبشار یاسوج، چشمه بلقیس در شهرستان چرام، منطقه گردشگری موگرمون در حاشیه رودخانه مارگون، آبشار كمردوغ در شهرستان بهمئی و ده ها جاذبه طبیعی بكر دیگر نمادی تمام عیار از ظرفیت های گردشگری كهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد گفت: كمیته های اسكان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات و پشتیبانی، بهداشت و درمان، ارتباطات، امنیتی و انتظامی و برنامه ریزی در این استان تشكیل و فعال شده و آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استان هستند.

محمود باقری افزود: كهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، دو هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مكانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.

اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد هم گفت : 222 مدرسه در شهرستان های هشت گانه این استان با یك هزار و 708 كلاس درس برای اسكان گردشگران مهیا شده است .

كهگیلویه و بویراحمد كه با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی كشور واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است در نوروز گذشته میزبان بیش از یك میلیون و400هزار نفر مسافر بود. ك/4

7535/6162/ 5054
۰ نفر