۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۴
کد خبر: 81546615
T T
۰ نفر
طرح فرهنگي-مذهبي آرامش بهاري در حرم امام زادگان و بقاع زيارتي خوزستان آغاز شد

اهواز- ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان از شروع طرح فرهنگي-مذهبي 'آرامش بهاري 'از روز پنجشنبه در حرم امامزادگان و بقاع زيارتي خوزستان خبر داد.

حجت الاسلام سيدمحمد طباطبايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:اين طرح همزمان در سراسر كشور در 92بقعه و حرم امام زادگان خوزستان از 28اسفند امسال تا 15فروردين سال آينده اجرا مي شود.

وي گفت: در قالب اين طرح فرهنگي مذهبي، برنامه ياس نبوي از 28اسفند 1393 تا ششم فروردين ماه 1394 به مناسبت ايام جانسوز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم امامزادگان و بقاع متبركه خوزستان و با حضور زائران ، مجاوران و عموم مردم دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت(س) خوزستان برگزار خواهد شد.

وي افزود:آيين عزاداري شهادت مظلومانه بانوي دو عالم حضرت فاطمه (س) در روز چهارم فروردين در بقاع زيارتي خوزستان برگزار مي شود.

وي از برپايي 30خيمه معرفت در بقاع شاخص خوزستان به منظور پاسخگويي به سووالات شرعي و ديني زائران در قالب طرح فرهنگي مذهبي آرامش بهاري خبر داد و گفت: براي اين منظور 65مبلغ اعزامي از حوزه علميه قم و 22مبلغ بومي خوزستان آماده پاسخگويي به سووالات زائران هستند.

مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان اظهاركرد:در سه نقطه تجمع و ورود كاروان هاي راهيان نور از جمله شلمچه و منطقه عملياتي فتح المبين در شوش دانيال، خيمه هاي معرفت براي پاسخگويي به سووالات شرعي تا 15فروردين 1394برپا خواهد بود.

وي گفت: برنامه لحظه تحويل سال در بقاع متبركه خوزستان از جمله در حرم علي ابن مهزيار اهوازي (ع) و حرم سبزقبا در دزفول با حضور عموم مردم و زائران برگزار مي شود.

اقامه نماز جماعت در بقاع شاخص خوزستان ، قرائت دعاي كميل ، توسل و ندبه و برپايي نمايشگاه حجاب و عفاف از ديگر برنامه هاي مهم فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه در ايام تعطيلات نوروزي امسال است.

در خوزستان به عنوان يكي از دروازه هاي اصلي ورود تشيع به ايران 726بقعه متبركه و زيارتي وجود دارد كه 12بقعه متبركه از جمله حرم مطهر علي اين مهزيار اهوازي(ع) ، محمدبن موسي الكاظم معروف به سبزقبا(ع) برادر امام رضا(ع)، و حرم مطهر دانيال نبي(ع) در شوش از مهمترين بقاع زيارتي خوزستان هستند.

پيش بيني شده خوزستان امسال پذيراي حدود پنج ميليون نفر از هموطنان سراسر كشور از جمله كاروان هاي راهيان نور باشد.

6065/6037