۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81533192
T T
۰ نفر
زندگي با فوتبال از كودكي تا چهار بار قهرماني در ليگ برتر بانوان

كرمان - ايرنا - مرضيه جعفري بانوي علاقمند به فوتبال است كه توانسته چهار سال متوالي با تيم شهرداري بم عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر فوتبال بانوان را بدست آورد.

به گزارش ايرنا وي متولد 1361 در بم است در خانوادهاي فوتبالي بزرگ شده و پدرش در بم مربي فوتبال بوده است.

از همان كودكي با توپ بزرگ شده و با توجه به علاقه اي كه به فوتبال داشته همواره در مدرسه يا با خانواده در خانه فوتبال و فوتسال بازي مي كرده است.

جعفري در حال حاضر دانشجوي كارشناسي ارشد تربيت بدني است مدرك مربيگري A آسيا را دارد در دانشگاه تربيت بدني تدريس مي كند اما حرفه اصلي وي مربيگري فوتبال است.

سال گذشته به عنوان بهترين مربي كشور در فوتبال بانوان و در استان كرمان نيز بين خانم ها و آقايان مربي به عنوان بهترين مربي استان كرمان انتخاب شد.

سرمربي تيم فوتبال بانوان شهرداري بم در مورد چگونگي حضورش در بخش حرفه اي فوتبال گفت: بعد از اينكه فوتسال بانوان وارد استان شد ما اولين تيم استان را در بم سال 77 تشكيل داديم كه در آن زمان 17 سال سن داشتم و در تيم مربي و بازيكن بودم.

جعفري بيان كرد: تيم بم مقام اول را در استان كسب كرد و كار را ادامه داديم تا اينكه سال 82 زلزله دلخراش بم آمد و تمام بازيكنان تيم ما در اين زلزله جان خود را از دست دادند.

وي گفت: بلافاصله بعد از شش ماه از زلزله دوباره كار را با بازيكنان جديد آغاز كرديم و تمرينات را ادامه مي داديم و در مسابقات استاني شركت مي كرديم تا اينكه سال 88 وارد ليگ برتر شديم.

وي افزود: در نخستين سال حضور در ليگ برتر فوتبال را با تركيبي كامل از بازيكنان بومي مقام سوم را بدست آورديم، سال 89 هم رتبه چهارم را كسب كرديم و از سال 90 تاكنون نيز توانسته ايم چهار عنوان قهرماني را از آن خود كنيم.

جعفري در مورد فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر فوتبال بانوان تصريح كرد: در فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر فوتبال بانوان تيم ها بسيار قدرتمند بودند و رقابت بسيار خوبي بين تيم هاي شركت كننده انجام شد.

سرمربي تيم فوتبال بانوان شهرداري بم گفت: بازيكنان در همه تيم ها به دليل افزايش تجربه و هماهنگي بيشتر بسيار خوب كار كردند و تيم هاي مانند شهرداري سيرجان و ملوان بندرانزلي ملي پوشان بسياري داشتند و تيم ها خوب بسته شده بودند.

وي افزود: اين موضوع كه بعضي تيم ها در اواسط فصل انصراف دادند شرايط خوبي براي ليگ ايجاد نكرد.

جعفري خاطرنشان كرد: از دو ماه قبل از آغاز مسابقات تمرينات تيم را آغاز كرديم و هيچ جلسه اي نبود كه تمرينات تعطيل شود.

وي گفت: در شرايطي كه سه هفته ابتداي آغاز رقابت ها تيم ما با قرعه استراحت روبرو بود اما هميشه تيم را در شرايط آمادگي نگه داشتيم.

وي افزود: از همان ابتداي فصل تيم را براي كسب عنوان قهرماني بسته بوديم و در حالي كه بعضي تيم هاي ديگر از نظر مالي بيشتر از ما هزينه كرده بودند اما خدا خواست و به ما كمك كرد تا چهارمين عنوان قهرماني را كسب كنيم.

سرمربي تيم فوتبال بانوان شهرداري بم تصريح كرد: در حال حاضر از 21 بازيكن تيم 14 نفر بومي هستند كه البته بسياري از بازيكنان بومي ما در تركيب ثابت تيم حضور دارند.

وي دليل موفقيت تيم شهرداري بم را حمايت هاي معنوي مسوولان شهرستان بم عنوان كرد و گفت: همين كه مسوولان روي باز به ما نشان مي دادند انگيزه ما را براي تلاش بيشتر مضاعف مي كرد.

وي از مديركل ورزش و جوانان استان كرمان نيز قدرداني كرد و افزود: به نظرم از زماني كه وي به ورزش استان آمده تحولي ايجاد شده است.



گفت و گو از سودابه سرلك

7443/3028

سرخط اخبار استان‌ها