۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81525824
T T
۰ نفر

سناتور آمریكایی: نتانیاهو نماینده یهودیان نیست

۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81525824
سناتور آمریكایی: نتانیاهو نماینده یهودیان نیست

تهران- ایرنا- یك سناتور آمریكایی در مخالفت با تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در كنگره آمریكا گفت، بنیامین نتانیاهو مدعی است از جانب تمامی یهودیان علیه برنامه هسته ای ایران سخنرانی خواهد كرد ولی او از جانب من حرف نمی زند و ادعایش بسیار متكبرانه است.

شبكه خبری سی ان ان گزارش داد: داین فینستاین سناتور دمكرات و یهودی ایالت كالیفرنیا با اشاره به اینكه نتانیاهو پیش از سفر به آمریكا در توجیه مخالفت هایش با توافق هسته ای گروه 1+5 و ایران، ادعا كرد این توافق می تواند موجودیت اسراییل را به خطر اندازد، هر چند به اقتضای مسوولیتش تنها دغدغه اسراییل را ندارد و نگران آینده تمامی یهودیان است. فینستاین در واكنش به این ادعا گفت كه او از جانب من و یهودیان حرف نمی زند و به نظرم، این اظهارات بسیار متكبرانه است.

براساس این گزارش، این سناتور آمریكایی از برنامه سخنرانی نتانیاهو در كنگره نیز ابراز ناخشنودی كرد.

نتانیاهو درحالی روز گذشته وارد واشنگتن شد كه برنامه وی برای سفر و ایراد سخنرانی در كنگره، انتقادهای فراوانی را در فلسطین اشغالی و آمریكا در پی داشته و كارشناسان و بسیاری از دیپلمات های آمریكایی و حتی صهیونیستی آن را تقابل تل آویو با كاخ سفید عنوان كرده اند.

این اقدام در رسانه های آمریكایی نیز بازتاب داشت. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان توافق هسته ای با ایران همزمان با سفر نتانیاهو به واشنگتن نزدیكتر می شود، به تقابل دولت اوباما و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه پرداخت و نوشت كه تل آویو در صدد جلوگیری از هرگونه توافق با تهران است و اوباما برای دستیابی به توافق جامع تلاش می كند.

این نشریه آمریكایی افزود: در حالی كه نتانیاهو سعی دارد كنگره آمریكا را متقاعد كند جلوی آنچه را كه یك توافق سست و خطرناك هسته ای می داند بگیرد، جان كری وزیر خارجه آمریكا همزمان در تلاش برای حصول یك پیمان تاریخی راهی شهر مونترو در سوییس شده است.

اروپام **1302**1485** 1337

سرخط اخبار جهان