۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81518625
T T
۰ نفر

31 میلیون مشترك از خدمات شركت توانیر بهره می برند

۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81518625
31 میلیون مشترك از خدمات شركت توانیر بهره می برند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی توزیع شركت توانیر گفت: این شركت هم اكنون به حدود 31 میلیون مشترك برق در سراسر كشور خدمات ارائه می كند.

'غلامرضا خوش خلق' روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم شركت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: تامین برق پایدار با هزینه كم رسالت اصلی بخش توزیع شركت توانیز است كه در سالهای اخیر به پایداری خوبی در ارائه خدمات رسیده ایم.

وی در ادامه گفت: تابستان پارسال پیك مصرف برق در كشور 49 هزار ولت بود كه امسال بر اساس پیش بینیها این مقدار به 51 هزار ولت افزایش می یابد.

وی گفت:

معاون شركت توانیر افزود: ظرفیت برق تولیدی كشور برای تامین نیاز مشتركان جدید باید سالانه پنج هزار وات افزوده شود.

وی همچنین مهمترین برنامه های صنعت برق را توجه به مقوله مصرف، مدیریت آن و استفاده از لامپهای كم مصرف به ویژه در ساعات پیك عنوان كرد.

او با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق و اهتمام جدی در این بخش تاكید كرد: سالهای 89 و 90 در بخش خانگی رشد مصرف كم شده بود و علت اصلی آن نیز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بود زیرا با افزایش قیمت مردم صرفه جویی كردند اما میزان مصرف پیك برق در سال جاری به علت گرمای تابستان كه زودتر آغاز شد بیشتر از سالهای گذشته بوده است.

نیك خلق در ادامه به وضعیت در ایلام نیز اشاره و بیان كرد: ظرفیت تولید برق در این استان با آبگیری سد بزرگ سیمره و بهره برداری از نیروگاههای این سد افزایش قابل توجهی می یابد كه تحول بخش كشاورزی منطقه را نیز در پی دارد.

طی این مراسم با قدردانی از خدمات محمد رحیم خانی، 'هادی شیرخانی' به عنوان مدیرعامل جدید شركت توزیع برق استان ایلام منصوب شد.

شركت توانیز سال 1348 با مسؤولیت توسعه ‌تاسیسات تولید، انتقال و عمده فروش نیروی برق تاسیس شد. شركت توانیر در 1374 به سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران(توانیر) تبدیل و وظایف و ماموریتهای معاونت امور برق وزارت نیرو به این سازمان محول و پست مدیرعامل آن به معاونت امور برق داده شد.

سال 1381 نیز ساختار جدید این تشكیلات با نام 'شركت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)' ‌به تصویب هیات وزیران رسید.

3032/1858
۰ نفر