۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83918651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مدیرعامل توانیر : ۶۰۰ هزار میلیارد ریال امسال در مصرف برق صرفه‌جویی شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: همکاری مردم، کشاورزان و صنایع نقاط مختلف کشور در مدیریت مصرف برق در سال جاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشت که معادل هزینه راه‌اندازی یک نیروگاه چهارهزار و ۳۰۰ مگاواتی است.

«محمدحسن متولی‌زاده» روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی استان مرکزی در محل شرکت برق منطقه‌ای باختر در اراک افزود: تابستان امسال به لحاظ مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت اما موفقیت‌آمیز بود و با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع برق، حمایت‌های مدیران ارشد استان‌ها و همکاری اقشار مختلف مردم هیچ خاموشی ناشی از کمبود برق در کشور اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های موجود خردادماه امسال یک و هشت دهم درجه سانتیگراد نسبت به سال گذشته گرمتر بود و این در صورتی است که به ازای هر یک درجه گرمای بیشتر، یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و از طرفی سال گذشته صنایع جدید بیش از یک‌هزار مگاوات به مصرف برق کشور افزودند و همچنین یک میلیون مشترک نیز به مشترکان برق افزوده شد که تامین این مصارف جدید نیازمند راه‌اندازی یک نیروگاه چهار هزار و ۳۰۰ مگاواتی است. 

مدیرعامل شرکت توانیز اظهار داشت: مدیریت مصرف با همکاری مردم و مسئولان از سال گذشته در وزارت نیرو هدفگذاری شد که براین اساس و با همکاری همه‌جانبه اقشار مختلف مردم به خصوص صنایع، کشاورزی، خدمات و مشترکان این هدف به گونه‌ای افتخارآمیز محقق و با وجود گرمای بسیار زیاد در تابستان امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود انرژی برق اتفاق نیفتاد و اگر هم در مقاطعی خاموشی اتفاق افتاده باشد به دلیل مسائل و مشکلات فنی بوده است.

متولی‌زاده بیان کرد: مصرف صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد و آلومینیوم ایران بیش از ۱۱ و هشت دهم درصد و مصرف حوزه کشاورزی نیز بیش از چهار و نیم درصد در یک سال گذشته افزایش داشته است اما به دلیل مدیریت در مصرف، خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور نداشتیم و تولید هم روند عادی خود را داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال پاداش همکاری به صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی پرداخت شد و امسال این مبلغ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توانیز گفت: بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی با ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در استان مرکزی نشان از همکاری و هماهنگی برون دستگاهی در مجموعه برق منطقه‌ای باختر و حمایت‌های مدیریت ارشد استان دارد.

متولی‌زاده افزود: طرح‌های مذکور با هدف تامین زیرساخت‌های لازم در نقاط صنعتی مستقر شده‌اند که این مهم می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و در نتیجه ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم استان مرکزی را به دنبال داشته باشد.

در این آیین نیروگاه ۲۰ مگاواتی «صیناکو» در مجاورت شهرک صنعتی ساوه، پست برق «۲۰-۶۳ شهر شهباز شازند»، پست برق «۲۰-۶۳ دودهک دلیجان» و پست سیار «زاویه زرندیه» با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

حوزه برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha