۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱:۵۶
کد خبر: 81515177
T T
۰ نفر

روسیه تحریم های خود علیه غرب را لغو نمی كند

۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱:۵۶
کد خبر: 81515177
روسیه تحریم های خود علیه غرب را لغو نمی كند

مسكو- ایرنا- وزیر كشاورزی روسیه اعلام كرد كه دلیلی برای لغو تحریم های روسیه علیه كشورهای غربی و اروپایی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاكتی، نیكلای فئودوروف روز شنبه گفت: وزارت كشاورزی روسیه هیچ دلیلی برای لغو تحریم واردات محصولات كشاورزی و مواد غذایی كه از تابستان گذشته اعمال كرده است را نمی بیند.

روسیه از ماه اوت سال گذشته در پاسخ به تحریم های غرب و آمریكا، واردات مواد غذایی و محصولات كشاورزی از كشورهای تحریم كننده خود را منع كرد.

وزیر كشاورزی روسیه گفت: با توجه به رویدادهای پیرامون روسیه (فشار غرب و تشدید تحریم های علیه روسیه) تحریم خرید مواد غذایی و محصولات كشاورزی بلندمدت است.

وی افزود: پس از اعمال تحریم ها از سوی روسیه، واردات مواد غذایی و محصولات كشاورزی 4.1 میلیارد دلار كاهش یافت و به این ترتیب بخشی از بازار برای حضور فعالتر كشاورزان و تولیدكنندگان روسی خالی شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی در مورد تحریم واردات مواد غذایی روسیه علیه غرب اعلام كرد: روسیه برای دفاع از منافع ملی خود به تحریم های كشورهای غربی پاسخ می دهد.

وی گفت: تدابیر روسیه برای پاسخ به تحریم های غرب، تلاش برای مجازات این كشورها نیست بلكه روسیه به این وسیله از منافع ملی خود دفاع می كند.

پوتین گفت: هیچ گونه قصد یا علاقه ای برای مجازات شركای خود نداریم و نمی خواهیم با تحریم آنها، بر سیاست این كشورها تاثیر بگذاریم. این واقعیت را درك می كنیم كه شركای ما به برخی موضوعات بیشتر از بهبودی وضع اقتصاد جهانی اهمیت می دهند. قضاوت این مساله را به خدا می سپاریم این تصمیمی است كه آنها گرفته اند.

وی اضافه كرد: اما ما در اتخاذ تدابیر برای پاسخ به تحریم های غرب به منافع ملی كشور خود و دفاع از تولید كنندگان داخلی و حفاظت از بازارهای خود در برابر رقابت های ناسالم فكر می كنیم.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان كرد: هدف اصلی دولت روسیه شامل استفاده از امتیازهای رقابتی خود می شود كه همان بازارهای داخلی و پر كردن آن از كالاهای باكیفیت خوب تولید شده در روسیه و حفظ ثبات و موازنه داخلی در بازارها است.

ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا اخیرا اعلام كرد: كشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اثر تحریم های روسیه 21 میلیارد یورو متضرر شده اند.

اروپام*5*391** 3404

سرخط اخبار جهان