۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81510885
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: بايد اعتبارات لازم براي حمايت از سالمندان تامين شود

سنندج - ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش جمعيت سالمندان كشور گفت: بايد اعتبارات لازم براي حمايت از سالمندان تامين شود.

به گزارش ايرنا، محسن بيگلري روز چهارشنبه در بازديد از سراي سالمندان مهر اين شهرستان افزود:

سالمندان، سرمايه ها و گنجينه هاي با تجربه جامعه هستند و نگهداري از آنان يكي از واجبات دين اسلام است.

او با بيان اينكه مردم نوعدوست و خير شهرستان سقز همواره در كارهاي خير پيشقدم بوده اند، از مردم خير شهرستان سقز براي شركت و حمايت از كارهاي عام المنفعه تقدير كرد.

او با تقدير از تلاش هيات مديره اين مركز خيريه، از نزديك در جريان خدمات رساني به سالمندان اين مركز قرار گرفت.

عليرضا سياه باني، مديرعامل سراي سالمندان مهر سقز هم حضور مردم و مسوولان در اين مركز را قوت قلبي براي خدمت بيش تر به هم نوعان و اميد بخشي به سالمندان برشمرد و گفت: جهت ارتقاي مركز و رفاه حال سالمندان، چند سويت دو نفره براي زوج هاي سالمند در حال احداث است.

او در تشريح اقدامات و نحوه فعاليت اين مركز يادآور شد مركز سراي سالمندان مهر شهرستان سقز به صورت هيات امنايي و با پشتيباني و كمك خيران اداره مي شود.

وي هزينه هاي هر ماه اين مركز را افزون بر 300 ميليون ريال برآورد كرد و ادامه داد: از اين مبلغ 120 ميليون ريال آن توسط سازمان بهزيستي و بقيه توسط خيران شهرستان پرداخت مي شود.

سياه باني با اشاره به اينكه 52 سالمند زن و مرد در اين مركز نگهداري مي شوند گفت: در اين مركز 30 نفر شامل پزشك، پرستار و مراقب بيمار به سالمندان خدمات رساني مي كنند.

سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.ك/2

7249/1904

سرخط اخبار استان‌ها