۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 81471738
T T
۰ نفر

آلبوم هاي حس نمادين و گوره منتشر شد

۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 81471738
آلبوم هاي حس نمادين و گوره منتشر شد

تهران - ايرنا - نشر موسيقي ارغنون در تازه ترين كار خود دو آلبوم موسيقي 'حس نمادين' و 'گوره' وارد بازار موسيقي كرده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا ، آلبوم 'حس نمادين' ساخته حسين اصلاني، از آهنگسازان پيشكسوت ايراني حاوي دو لوح فشرده در قالب يك مجموعه بوده كه شامل قطعاتي با سازبندي هاي متنوع است و

در اين مجموعه تعدادي تكنوازي برخي قطعات براي گروه هاي مجلسي و دو اثر براي اركستر بزرگ به همراهي پيانو عرضه شده است.

حسين اصلاني در سال 1315 در روستاي شاقاجي رشت در خانواده اي اصيل و گيلاني به دنيا آمد.

پس از گذراندن مقطع ابتدايي در سال 1332 به تهران مهاجرت كرد و در سال 1337 مشغول تحصيل در هنرستان عالي‌ موسيقي جهاني) تالار وحدت كنوني شد.

وي از محضر استاداني چون خانم تاتيانا خاراتيان در نوازندگي پيانو و فريدون فرزانه براي تئوري و سلفژ و هوشنگ استوار در دروس هارموني، كنترپوان، فرم و آناليز، اركستراسيون و علوم آهنگسازي بهره برد.

حسين اصلاني در سال 1334 به عنوان آهنگساز، تنظيم كننده و پيانيست در راديو ايران مشغول به كار شد. در آن دوران كه هنوز موسيقي پاپ و مردمي، مي توانست اصالتي هنري و كلاسيك داشته باشد، موسيقي پاپ را با به كارگيري بافت پلي فونيك و استقلال خطوط ملوديك با استفاده از آنسامبل سازهاي بادي، گيتار الكتريك و سازهاي كوبه اي در اركستر جوانان و پاپ آغاز كرد.



** گوره

'گوره' نام مجموعه اي از آثار آهنگسازان معاصر ايران براي گيتار كلاسيك بوده كه توسط مهيار همتي، نوازنده گيتار عرضه شده است.

قطعات اين آلبوم شامل 'گلم واي'، 'سوئيت مستي' در چهار قسمت، 'شايد اگر مادر بزرگ، لالايي اش را ادامه داده بود' به آهنگسازي مهيار همتي، 'عبور' اثر نيما عطركار روشن، 'پائيز' در دو قسمت به آهنگسازي اردوان وثوقي و 'كوئينتت براي گيتار' اثري از علي احمدي فر مي شود.

گوره در گويش گيلكي به معني فرياد است.

آلبوم هاي نامبرده در مراكز فروش محصولات فرهنگي و موسيقي قابل تهيه است.

فراهنگ**9252 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ