۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81464566
T T
۰ نفر

هنرمند نقاش :

هر اثر هنري آينه درون هنرمند است

۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81464566
هر اثر هنري آينه درون هنرمند است

تهران-ايرنا-هنرمند نقاش گفت: هنرمند براي رسيدن به خلوص در كار خود به سير و سلوك نياز دارد زيرا هر اثر هنري آينه درون هنرمند است.

'كاميار صادقي' روز چهارشنبه در گفت وگوبا خبرنگار هنرهاي تجسمي ايرنا افزود: كار هنري كاري صادقانه است و دروغگويي مخالف روند صعودي و سلوك هنرمند است.

وي اظهار داشت: هنري ماندگار است كه با شور و شعور خلق شود و با نگاهي به تاريخ مي ‌بينيم كه هنرمندان ريشه دار، آگاه و صادق ماندگار شده‌ اند.

صادقي با اشاره به اينكه طراحي پايه هر نوع فعاليت هنري است گفت:براي انجام كار نقاشي اولين قدم فراگيري طراحي به شكل اصولي آن است. زيرا بدون داشتن دانش نسبت به طراحي درست، نمي ‌توان در مسير هنر گام برداشت.

وي به نمايشگاه نقاشي آثارش در گالري شيلا اشاره كرد و افزود: اين آثار دستچين فعاليت‌هاي چند سال اخيرم در حوزه نقاشي آبرنگ است. طراحي در طبيعت و از طبيعت براي من همواره مهم بوده و هست. در آثارم ردپايي از سوررئال وجود دارد، اما هميشه به سبك‌ هاي رئال و ناتورال علاقه داشتم. اين سوررئاليسم به خاطر پرداخت‌هاي فراواقعي من از موضوعات و صحنه‌هاي طبيعت حاصل شده است.

وي با اشاره به اهميت طبيعت و مناظر طبيعي در روند نقاشي‌هايش افزود: همواره براي طراحي و نقاشي به طبيعت مي‌روم. در طبيعت انسان از گرفتاري و هياهوي شهر دور است و اين موضوع موجب آرامش فكر مي ‌شود. همچنين ديدن مناظر طبيعي و عناصر آن روح را تلطيف و بيننده را به خالق زيبايي‌ها نزديك مي‌ كند. به همين دليل هميشه سعي مي‌ كنم براي طراحي و نقاشي از شهر و همهمه آن بيرون بروم تا با تمركز و آرامش به كار بپردازم.

وي خاطر نشان كرد: ميان هنرمند تجسمي و ابزار كارش بايد علاقه و كشش وجود داشته باشد؛ اين ارتباط يك ارتباط كاملا دروني و حسي است كه به تجربيات و نوع نگاه هنرمند به جهان اطراف بازمي گردد.

وي اظهار كرد آبرنگ ماده كار مورد علاقه من است و سال هاست كه با آن نقاشي مي‌كنم. به خاطر نوع كار با آبرنگ بايد در رنگ گذاري و طراحي مهارت يافت، زيرا در اين نوع نقاشي جاي اصلاح تقريبا وجود ندارد. اين ماده سهل الوصول است و براي كار با آن فقط به آب، يك جعبه رنگ و صفحه كاغذ نياز است.

اين هنرمند گفت: رنگ‌ها در آبرنگ از عمق خاصي برخوردار هستند و ثبت بازي نور و سايه در آن به خوبي قابل پرداخت است. اين عوامل سبب شده تا آبرنگ براي من ابزاري جذاب و مهم براي نقاشي باشد. هنگامي كه در طبيعت هستم و ثبت سريع تغييرات نور اهميت پيدا مي ‌كند، آبرنگ براي من بهترين ابزار ثبت كردن آن تغييرات است.

كاميار صادقي متولد 1343ليسانس از دانشگاه سوره تهران وديپلم هنرستان هنرهاي زيبا (تجسمي) وعضو مركز هنرهاي تجسمي بوده كه تا كنون چند نمايشگاه انفرادي و شركت در چندين نمايشگاه جمعي در داخل و خارج را در كارنامه خود دارد.

نمايشگاه نقاشي‌ هاي آبرنگ كاميار صادقي در گالري شيلا به نشاني تهران، خيابان وليعصر، بالا‌تر از خيابان طالقاني، كوچه گيلاناز 18 تا 29 دي ماه داير است.

فراهنگ**9338**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ