۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81458518
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: اتحاد روحانيون زمينه ساز انسجام بيشتر در جامعه است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: با توجه به جايگاه روحانيت اهل تسنن و تشيع در بين مردم ، اتحاد بيشتر اين قشر فرهيخته، ارتقاي شاخصه هاي انسجام در جامعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز شنبه در همايش وحدت و امنيت كه با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان مردم آذربايجان غربي در مجلس، علماي اهل تسنن و اهل تشيع از شهرستانهاي مختلف استان برگزار شد، افزود: ما علما اگر همدل باشيم، اقشار مختلف مردم نيز از ما تاسي مي كنند و اين امر زمينه ساز ارتقاي شاخصه هاي وحدت مي شود.

وي ادامه داد: اتحاد بيشتر در جامعه اسلامي نيز آثار زيادي دارد كه مي تواند پيشرفت بيش از پيش كشور را در پي داشته باشد.

وي با اشاره به روايتي از اميرالمومنين حضرت علي (ع) در خصوص تاسي از پيامبر بزرگوار اسلام (ص) اظهار كرد: امام علي (ع) در اين روايت، شخصيت پيامبر اعظم (ص) را اسوه اي براي مسلمانان ذكر كرده و محبوب ترين مردم را تاسي كننده و دنباله رو پيامبر اسلام (ص) دانسته اند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: وحدت، شعار اصلي پيامبر بزرگوار اسلام (ص) بود كه بايد ما نيز از ايشان در اين راستا تبعيت بكنيم.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به اينكه وحدت بين پيروان اديان و مذاهب در آذربايجان غربي به خوبي ديده مي شود، گفت: بايد شكرگزار وحدت موجود در جامعه اسلامي باشيم و آن را قدر بدانيم.

وي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري اين همايش افزود: اميدواريم اين جلسات و نظاير آن، به رشد وحدت در بين امت اسلامي به ويژه در آذربايجان غربي بينجامد.

ملا عبدالقادر بيضاوي امام جمعه اهل سنت اروميه نيز در اين همايش اظهار كرد: استكبار جهاني و ايادي آن، دشمنان اسلام هستند و سعي دارند در بين اهل تسنن و تشيع تفرقه انگيزي كنند.

وي افزود: بايد مسلمانان مواظب اين توطئه هاي دشمنان باشند تا در دام تفرقه افكني هاي دشمنان نيفتند.

آذربايجان غربي با حضور اقوام مختلف، پيروان مذاهب اسلامي و ديگر اديان ، به رنگين كمان اقوام و اديان تشبيه شده و با اين وجود، وحدت در اين استان حاكم است كه نتيجه اين وحدت نيز امنيت است.

8136/ 684
۰ نفر