۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81450855
T T
۰ نفر
نمايشگاه «آنچه نمي بينيم» به نفع موسسه خيريه برپا شد

تهران-ايرنا- نمايشگاه عكس گروهي دانشجويان عكاسي با عنوان «آنچه نمي بينيم» براي كمك به توانبخشي بيماران موسسه خيريه سراي احسان در فرهنگسراي ابن سينا برپا شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا،اين نمايشگاه عكس با همكاري عكاسان جوان براي كمك به توانبخشي بيماران موسسه خيريه سراي احسان و با هدف جلب كمك هاي مردمي به اين موسسه برگزار شده است.

در اين نمايشگاه 110 اثر در معرض ديد عموم قرار گرفته، عمده عكس هاي اين نمايشگاه آثار استاد زينالي عضو انجمن مستندسازان خانه سينما و مدرس دروس عكاسي و فيلم سازي با موضوع طبيعت و محيط زيست است.

تمامي عوايد حاصل از اين نمايشگاه براي نگهداري و توانبخشي بيماران رواني مزمن مركز خيريه سراي احسان صرف خواهد شد.

علاقه مندان براي بازديد از آثار نمايشگاه «آنچه نمي بينيم» مي توانند تا 18 دي ماه به گالري شماره 2 فرهنگسراي ابن سينا واقع در؛ شهرك قدس، فاز يك، خيابان ايران زمين شمالي مراجعه كنند.



*نمايشگاه گروهي پوستر «مهربان باشيم» در انديشه

نگارخانه فرهنگسراي انديشه به مناسبت فرا رسيدن ايام ولادت حضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) نمايشگاه گروهي پوستر «مهربان باشيم» را به سرپرستي جلال عطار زاده برپا كرده است.

جلال عطار زاده فارغ التحصيل ارتباط تصويري از دانشگاه هنر، طراح و گرافيست و مدرس دانشگاه در دروس گرافيك است. وي بيش از ده سال است براي گسترش فرهنگ مهر و مهرباني در ميان شهروندان با رويكرد مهرباني و مهرورزي به صورت انفرادي و گروهي با موضوع فوق در رسيدن به قله هاي زيباي مهرباني نمايشگاه هايي را داير كرده است.

عطار زاده با پيشينه برگزاري دو نمايشگاه ديگر با موضوع مهرباني در سال 91 و 92 در ايام ميلاد با سعادت حضرت رسول اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اين بار با دعوت از دانشجويان خود براي طراحي پوستري با عنوان روز اخلاق و مهرورزي نمايشگاهي را با استفاده از احاديث مرتبط با مهر و مهرباني براي جلب توجه مخاطبان و بازديدكنندگان به تاثير مهرباني در سبك زندگي امروزي و جامعه انساني برپا كرده تا از اين طريق روحيه مهرباني را در بازديدكنندگان از اين آثار تقويت كند.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه تا 16 دي ماه فرصت دارند به فرهنگسراي انديشه واقع در خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيدخندان، بوستان انديشه مراجعه كنند.



*نمايشگاه «مشق عشق» در فرهنگسراي شفق

نمايشگاه خوشنويسي «مشق عشق» با 29 اثر خوشنويسي از آثار ليلا ذوقي در نگارخانه فرهنگسراي شفق برپا شده است.

ليلا ذوقي متولد 1355 فارغ التحصيل رشته روانشناسي، داراي مدرك ممتاز نستعليق و شكسته نستعليق از انجمن خوشنويسان است، ذوقي از سال 1388 فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرده و زير نظر استاد محمدزاده و استاد علي طاووسي آموزش ديده و تاكنون برپايي يك نمايشگاه گروهي و يك نمايشگاه انفرادي را در كارنامه هنري خود دارد.

نمايشگاه «مشق عشق» تا 18 دي ماه در نگارخانه فرهنگسراي شفق به نشاني خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان 21، بوستان شفق برپاست.



*آثار كاريكاتور «شهر زندگي» در فرهنگسراي معرفت

آثار برگزيده كارگاه آموزشي «شهر زندگي» با موضوع آلودگي هوا با هدف ارتقاي سواد بصري شهروندان و بهبود رفتارهاي شهروندي از 14 دي ماه به مدت 10 روز در فرهنگسراي معرفت به نمايش درمي آيد.

كارگاه آموزشي «شهر زندگي» پنجشنبه 13آذرماه پس از اعلام فراخوان و ثبت نام از هنرمندان كاريكاتوريست و با حضور كارشناس اين برنامه استاد ابوالفضل محترمي برگزار شد.

در اين نمايشگاه 20تابلو كاريكاتور در ابعاد 50در 70 از ابوالفضل محترمي، شهريار ميرنيا، رضا قرچه داغي پور، مصطفي حسيني و زينب آرين خصال به نمايش درآمده است.

فرهنگسراي معرفت در ميدان شهرزيبا، بلوار شهران، بعداز زيرگذر شهيد همت واقع شده است.



*«بق بقوي پشت پنجره» در فرهنگسراي مهر

فرهنگسراي مهر به مناسبت روز اخلاق و مهرورزي فراخوان مسابقه عكاسي موبايلي با موضوع ثبت لحظات مهرباني و دانه دادن به پرنده‌ها را با عنوان «بق بقوي پشت پنجره» منتشر كرد.

سعيد رنجبريان مدير فرهنگي هنري منطقه 19 با اعلام اين خبر گفت: ترويج مهرباني در همه امور كاري بسيار پسنديده است.

رنجبريان افزود: مهرباني از صفات بارز خداوند متعال است و پيامبران و همه انسان‌ها نيز به اين صفت الهي واكنش مثبت نشان مي‌دهند، ماهيت انسان مملو از مهرباني است و اگر محيط سالم روي ما تاثير بگذارد، بعد خدايي بر بعد شيطاني غالب و باعث مهربان شدن همه انسان‌ها مي‌شود.

وي ادامه داد: بر اين اساس فراخوان مسابقه عكاسي «بق بقوي پشت پنجره» براي مهرباني و مهروزي با پرندگان در فصل سرد زمستان برگزار مي شود.

رييس فرهنگسراي مهر بيان كرد: به علت اهميت واقعي بودن تصاوير، هر گونه تغييرات و ايجاد افكت در عكس‌ها با نرم افزارهايي همچون فتوشاپ و... ممنوع است.

رنجبريان گفت: علاقه‌مندان براي شركت در اين مسابقه مي‌توانند تا پايان دهه فجر با تلفن همراه خود از لحظه‌هاي ناب مهرباني كردن با پرنده‌ها عكس گرفته و توسط نرم افزار وايبر با اعلام مشخصات فردي خود به شماره همراه 09011941441 ارسال و يا تصاوير خود را از طريق پست الكترونيكي به نشاني: mehr.farhangsara.ir ارسال كنند.

وي افزود: شركت در جشنواره براي عموم شهروندان تهراني آزاد است و هر شركت‌كننده مي‌تواند حداكثر 5 اثر ارسال كند و بهترين آثار به نام عكاسان علاوه بر چاپ در هفته نامه همشهري محله در فرهنگسرا به نمايش درخواهد آمد.

تهرام/7245/1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ