۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81396005
T T
۰ نفر

موج بي‌سابقه پلمپ كافه‌هاي تهران

۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 81396005
موج بي‌سابقه پلمپ كافه‌هاي تهران

تهران - ايرنا - روزنامه شهروند مي نويسد : هفته‌اي كه گذشت براي كافه‌نشينهاي تهراني، هفته خوبي نبود؛ تعداد زيادي از آنها در هفته گذشته، بنا به عادتشان به كافه هميشگي‌شان رفتند اما در آن را بسته ديدند و پلمب.

آنطور كه صاحبان چند كافه به «شهروند» مي‌گويند در هفته گذشته ٢٦ كافه در تهران پلمب شده است. آنها مي‌گويند اين بي‌سابقه‌ترين موج پلمب كافه‌ها در تهران است.

محمد، صاحب يك كافه در خيابان كريمخان به «شهروند» مي‌گويد شنبه هفته گذشته ماموران پليس اماكن به كافه تحت مديريت او مراجعه كرده و گفته‌اند كه به دليل «رعايت نكردن بعضي شئونات» كافه آنها پلمب مي‌شود: «كافه ما يك‌سال و دو ماه است كه افتتاح شده و تا به حال هيچ تذكري به ما داده نشده بود اما شنبه هفته گذشته از پليس اماكن فاتب مركزي به كافه ما آمدند و گفتند كه كافه‌مان پلمب مي‌شود.»

مناسب نبودن حجاب مشتريان كافه و كشيدن سيگار از ديگر موضوعاتي بوده كه ماموران پليس اماكن به صاحبان اين كافه براي پلمب آن اعلام كرده‌اند. البته اين بار موضوع ديگري هم در ميان بوده؛ «وجود نداشتن ديد انتظامي.» دليلي كه به گفته صاحبان چند كافه پلمب‌شده تا به حال ماموران پليس اماكن در تذكرهايشان به آن اشاره‌اي نداشته‌اند و حالا به‌عنوان يكي از دلايل مجاز نبودن ادامه فعاليت كافه‌ها به آن اشاره شده است. اين نخستين‌بار نيست كه پلمب كافه‌ها و حتي قهوه‌خانه‌ها در تهران خبرساز مي‌شود ولي اين بار به نظر مي‌رسد كافه‌هايي در تهران پلمب شده‌اند كه جزو معروفترين و پرمشتري‌ترين كافه‌ها در تهران بوده‌اند. كافه‌هاي «گندم، مون، لوركا، كيوسك، آوانسن، هيچ و ...» جزو اين كافه‌ها بوده‌اند.

صاحب يكي ديگر از كافه‌هايي كه حدود ٧‌سال است افتتاح وهفته گذشته پلمب‌شده دراين‌باره به «شهروند» مي‌گويد: «سه‌شنبه هفته گذشته ماموران پليس اماكن حكم پلمب كافه‌مان را آوردند. هرچند قبلا هم ما تذكراتي را از پليس اماكن گرفته بوديم اما اين بار گفتند كه بايد كافه پلمب شود.

من شخصا آمار ٢٦ كافه را از همكارانم شنيده‌ام كه پلمب شده‌اند.»

او هم رعايت نكردن حجاب، كشيدن سيگار و كنار هم نشستن دختران و پسران را از دلايل پلمب كافه تحت مديريتش اعلام مي‌كند. پلمب گسترده كافه‌هاي تهران درحالي اتفاق مي‌افتد كه همين دوماه پيش، پلمب بيش از ١٠ كافه و قهوه‌خانه در لواسان هم خبرساز شد. قبل از آن و در خرداد گذشته بود كه پخش مسابقات جام‌جهاني در بعضي كافه‌ها هم محل بحث‌هاي زيادي شد.

آن زمان اسكندر آزموده، رئيس اتحاديه كافي‌شاپ‌داران تهران دراين‌باره گفت: «به اعضايمان گفته‌ايم كه هنگام پخش بازي‌هاي جام‌جهاني تلويزيون را روشن نكرده يا شبكه‌اي به جز شبكه‌اي كه بناست بازي‌ها را پخش كند انتخاب كنند. بنابراين اگر اقداماتي نظير شرط‌‌بندي يا حوادث ديگري كه از پخش فوتبال در اين مكان‌ها ناشي مي‌شود رخ بدهد ما از نيروي انتظامي كمك خواهيم گرفت.»

رئيس اتحاديه كافي‌شاپ‌داران تهران گفت كه اگر مشكلي پيش بيايد احتمال لغو پروانه فعاليت اعضاي متخلف نيز وجود دارد. او با بيان اين‌كه كافي‌شاپ‌ها نبايد از ساعت ١٢ شب به بعد فعاليتي داشته باشند گفت: «به تمامي اعضا از طريق ارسال پيامك اين موضوع را اطلاع داده‌ايم و با برخي ديگر به شكل حضوري و تلفني صحبت كرده‌ايم تا مشكلي پيش نيايد اما از آنان تقاضا داريم كه اين بحث را مديريت كنند.»

بعد از آن هم هلالي رئيس پليس اماكن «ناجا» گفت كه «تاكنون موضوع پخش فوتبال از كافي شاپ‌ها در نيروي انتظامي مطرح نشده و مجوزي براي ديدن فوتبال در مكان‌هاي يادشده از سوي اداره اماكن ناجا صادر نشده است.»

منبع: روزنامه شهروند

اول **
۰ نفر