۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81267130
T T
۰ نفر
بزرگترین كارخانه كاشی و سرامیك شرق كشور در سرخس راه اندازی می شود

مشهد - ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از راه اندازی بزرگترین كارخانه كاشی و سرامیك شرق كشور در این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'محمد مهدی مروج الشریعه' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شركت كاشی و سرامیك 'تندیس ابریشم' با ظرفیت تولید سالانه 22 میلیون مترمربع انواع كاشی و سرامیك، تا پایان امسال در مدار تولید قرار می گیرد.

وی بیان كرد: این پروژه مهم صنعتی با توجه به بازارهای پر رونق آسیای میانه و همجواری منطقه ویژه اقتصادی سرخس با این كشورها، افغانستان و بازارهای هدف در پاكستان و عراق، ارز آوری بسیار برای كشور خواهد داشت.

وی افزود: عملیات نصب ماشین ‌آلات این كارخانه كه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است به صورت شبانه‌ روزی ادامه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: این كارخانه در زمینی به مساحت 20 هكتار با سرمایه ‌گذاری 600 میلیارد ریال و تسهیلات ارزی 22 میلیون یورو در حال تكمیل است.

مروج الشریعه ادامه داد: با توجه به نیاز روزافزون كشورهای حوزه آسیای میانه و امكانات و امتیازات منطقه ویژه اقتصادی سرخس، كارخانه كاشی و سرامیك شرق كشور در این مكان احداث شده و به تولید انواع كاشی و سرامیك كف و دیوار با كیفیت مطلوب و استاندارد خواهد پرداخت.

وی گفت: پیشرفت اجرایی ساخت این كارخانه حدود 80 درصد است كه مرحله اول آن بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مروج الشریعه افزود: اشتغال ‌زایی مستقیم این كارخانه 400 نفر و اشتغال غیر مستقیم آن 300 نفر می باشد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس متعلق به آستان قدس رضوی است كه بدلیل موقعیت جغرافیایی در كانون توجه كشورهای عضو اكو قرار گرفته است.

این منطقه به دلایل متعدد از جمله موقعیت استراتژیكی و جغرافیایی به عنوان بهترین دروازه طلایی ورود به كشورهای آسیای میانه، چین و روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مركزی با كشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و كشورهای افغانستان و پاكستان به شمار می رود./2

7489 /664
۰ نفر