۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81260570
T T
۰ نفر
تهران -كاراكاس دور جدیدی از همكاریهای اقتصادی و صنعتی را پی می گیرند

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری كرد كه ایران و ونزوئلا در كمیسیون مشترك همكاریهای دو كشور به توافق های جدید برای گسترش همكاری های اقتصادی و صنعتی میان دو كشور دست یابند.

گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی وزارتخانه نامبرده، محمدرضا نعمت زاده در دیدار الیاس خاوا وزیر امورخارجه ونزوئلا با وی، از حضور این مقام ونزوئلایی در كنفرانس حمایت از غزه تشكر كرد و آنرا مایه همبستگی بیشتر این كشور با مردم مظلوم فلسطین خواند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همكاریهای صنعتی و بازرگانی بین دو كشور سالها قبل پایه گذاری شده و استوار است و امیدواریم در كمیسیون مشترك اقتصادی آینده، توافق های جدیدی برای همكاری بین دو طرف تحقق پیدا كند.

مقامهای دو كشور در این دیدار سرمایه گذاری در زمینه تولید تراكتور و اتومبیل، نفت و گاز و پتروشیمی، كشتی سازی، ایجاد كارخانه های آرد، ذرت، لبنیات، شیر، تولید مصالح ساختمانی، كشاورزی، انرژی، ساخت نیروگاه و پست های برق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با تاكید بر گسترش مناسبات اقتصادی دو كشور، گفت: هیچكس نمی تواند دستاوردهای ملموس روابط تهران - كاراكاس را انكار كند و همكاریهای جدید در این زمینه باید به سطح روابط سیاسی دو كشور برسد.

الیاس خاوا تصریح كرد: تقویت همكاریها میان ونزوئلا و ایران مورد تاكید روسای جمهور دو كشور قرار دارد.

قرار است كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و ونزوئلا در ماه سپتامبر (شهریور ماه امسال) در كاراكاس پایتخت ونزوئلا برگزار شود.

اقتصام (1)1559**1558