۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81235930
T T
۰ نفر
مخالفت دبیركل خانه كارگر با تفكیك درمان از سازمان تامین اجتماعی

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس و دبیركل خانه كارگر گفت: درمان جزو لاینفك سازمان تامین اجتماعی است و با هر نوع جدایی و الحاق آن مخالفم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یكشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: با هر نوع جدایی و الحاق در سازمان تامین اجتماعی مخالفم و به همه كسانی كه دندان تیز كرده اند و اعلام می كنند كه بیمارستان های ملكی كارگران را بخشی از ثروت های عمومی درمان می شمارند مخالفت خود و كارگران را اعلام داشته و انتظار داریم كه بیمارستان ها و درمان ما را به حال خود بگذارند.

وی گفت: صندوق تامین اجتماعی یك صندوق بین نسلی است كه انتظار داریم به خوبی توسط مجلس، دولت و دست اندركاران حفاظت شود چرا كه این صندوق به همه نسل ها تعلق دارد.

دبیركل خانه كارگر افزود: گردانندگان صندوق های تامین اجتماعی باید صندوق را در خدمت بیمه شدگان بدانند و به تعهدات قانونی و تاریخی خود براساس مُر قانون عمل و توجه كنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم قوانینی چون بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان آور و ماده 10 قانون نوسازی صنایع و حقوق مصوب درباره بیماران و بیمه شدگان و حتی كارفرمایان به خوبی و هر چه زودتر توسط سازمان تامین اجتماعی ارایه و عملی شود.

محجوب یادآور شد: باید تجربه 6 مدیرعامل در 8 سال دیگر تكرار نشود و سازمان حیاط خلوت هیچ صاحب قدرتی نشود.

وی گفت: گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی به خوبی چراغ راه مجریان باشد و برخورد اداری و قضایی هرچه زودتر با تخلفات آغاز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به مدیران صندوق اجتماعی گفت: مدیران صندوق تامین اجتماعی خود را خادم ضعیف ترین ها بدانند و برای آنها باشند كه اصلا تامین اجتماعی یعنی حفاظت و حراست از آنها است.

دبیركل خانه كارگر یادآور شد: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان كه از سال 1388 با وجود نص قانون بودجه سالانه و مبالغ تخصیصی به گونه ای اجرا شود اصلاح و به خوبی و آن گونه كه بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار دارند، عملی شود.

محجوب گفت: قانون بیمه بیكاری برای جویندگان كار و همه اقشار توسط شورای نگهبان به تصویب نهایی رسیده است تا گامی در مسیر تكمیل تامین اجتماعی باشد.

وی در ادامه به بعضی از مشكلات كارگران اشاره كرد و افزود: سطح معیشت كارگران متاسفانه هنوز مهمترین دغدغه آنها است كه امیدواریم حقوق حقوق بگیران خصوصا حداقل بگیران بیش از گذشته مورد توجه همگان باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اگر چه حركت دولت در مسیر كنترل شتاب تورم است اما باید بدانیم آنهایی كه حقوق های كوچك تر می گیرند دیگر تاب مقاومت ندارند. بیایید تورم را از فقرا بگیرید و به ثروتمندان هدیه كنید. چرا از جیب فقرا و كارگران به ثروتمندان از راه تورم می بخشید؟

دبیركل خانه كارگر با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی چراغ راه كارگران تلقی می شود، گفت: انتظار داریم گردانندگان تولید ملی بر پایه كارایرانی و محور نیروی انسانی و احترام به حقوق كارگران و كارآفرینان استراتژی كار و توسعه اقتصادی را بنا كنند و آن را امری سرسری و روزمره به شمار نیاورند.

محجوب موضوع اشتغال، بیكاری و تنظیم بازار كار به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان مشكل مهمی عنوان كرد كه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در ادامه به خشك شدن دریاچه ارومیه اشاره كرد و گفت: همانطور كه بارها اعلام كردیم خشك شدن این دریاچه اقلیم آب و هوایی غرب و مركز ایران را به مخاطره خواهد انداخت و برادرم قاضی پور پی در پی تذاكراتی در این مورد به مسوولان داده اند اما جز خشك شدن دریاچه ارومیه چیزی حاصل نشده است.

سیام**1058**1572

سرخط اخبار سیاست