۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81051566
T T
۰ نفر
سوخت گذاری دوباره نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه پیش می رود

بوشهر- ایرنا - معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت هایی كه برای سوخت گذاری دوباره و انجام تعمیرات برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر در دست اجراست طبق برنامه پیش می رود و امیدواریم تا اوایل سال آینده برق تولیدی این نیروگاه به شبكه سراسری وصل شود.

به گزارش ایرنا محمد احمدیان ، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای نیروگاه اتمی و شهدای هسته ای دربوشهر درگفت وگو با خبرنگاران افزود: نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای مهر امسال وارد مرحله تولید تجاری شد و از آن زمان تاكنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون كیلو وات ساعت برق به شبكه سراسری تحویل داده است.

وی بیان كرد:از ابتدای مرحله راه اندازی تاكنون هفت میلیارد كیلو وات ساعت برق توسط نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبكه سراسری شده است.

احمدیان اضافه كرد: شركت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهردر مرحله ای از توانمندی هستند كه اكنون مدیریت بهره برداری و انجام تعمیرات پیچیده ای كه این نیروگاه در دست اجرا دارد را به صورت كامل انجام می دهند.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران، اظهاركرد: با استفاده از شركت های متعددی كه دركشور در امر نگهداری و تعمیرات نیروگاه های حرارتی پیش از این فعالیت داشته اند ، مجموعه آنها اكنون این كار مشكل و پیچیده را مدیریت می كنند.

وی گفت: در روزهای سرد پاییز و زمستان امسال نیروگاه اتمی بوشهر با تحویل روزانه حدود20 هزار مگاوات ساعت برق از مجموع 22 تا 24هزار مگاوات برق تولیدی نقشی مهم در تامین و پایداری شبكه ایفا كرد.

احمدیان افزود: این رقم معادل روزانه پنج میلیون لیتر صرفه جویی درسوخت مایع در نیروگاه های حرارتی كشور است.

وی گفت: این امر به خوبی توجیه اقتصادی نیروگاه های هسته ای را در شرایطی كه ما قیمت های سوخت را قیمت های واقعی درنظربگیریم نشان می دهد و بیانگر این است كه این نیروگاه ها می توانند گزینه بسیار مناسبی برای تولید بار پایه در شبكه سراسری برق كشور باشند. ك/2

638/539 /679
۰ نفر