۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۳۱
کد خبر: 80979541
T T
۰ نفر

ژاپن و تركیه برای ساخت تانك همكاری می كنند

۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۳۱
کد خبر: 80979541
ژاپن و تركیه برای ساخت تانك همكاری می كنند

تهران – ژاپن در راستای تغییر رویكرد پیشین خود مبنی بر همكاری نكردن در تولیدات نظامی با كشورهای جهان، تصمیم دارد برای ساخت تانك به تركیه كمك فنی كند.

به گزارش خبرگزاری كیودو، آنكارا برای استفاده از موتورهایی كه در تانك های ژاپنی تیپ 10 (Type-10) به كار رفته اند، ابراز علاقه كرده است.

در همین راستا، توكیو قصد دارد تاسیسات مشتركی را میان صنایع سنگین میتسوبیشی (سازنده موتور تانك) و طرف ترك بنیان گذارد.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر تركیه برای دیداری سه روزه از ژاپن، روز دوشنبه وارد توكیو خواهد شد و قرار است در دیدار با شینزو آبه، همتای ژاپنی اش، این قرارداد را نهایی كند.

ساخت تانك های تیپ 10 در ژاپن پیشاپیش آغاز شده و نیروی پدافند زمینی این كشور قصد داردتامارس 2015 میلادی،66 دستگاه از این تانك ها را بخرد. تحرك پذیری قوی،ازجمله حركت معكوس با سرعت 70 كیلومتر در ساعت، از مزیت های تانك تیپ – 10 است.

ژاپن درسال 2011،با تغییر قوانین داخلی خود، به دولت اجازه داد كه با كشورهایی غیر از ایالات متحده آمریكا بتواند همكاری های نظامی داشته باشد؛ به شرط آنكه كشورهای یادشده برای صادرات مجدد فناوری ژاپنی، رضایت توكیو را كسب كنند.براساس همین قانون، ژاپن و انگلستان در ماه ژوئیه گذشته، توافق همكاری برای ساخت سلاح های نظامی امضا كردند.

ژاپن از صادرات سلاح به كشورهایی كه حكومت كمونیستی دارند، درگیر جنگ هستند یا معامله با آنها به دلیل تحریم های سازمان ملل امكان پذیر نیست، خودداری می كند.

مترجمام**9163**1856
۰ نفر