۸ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۰
کد خبر: 80971236
T T
۰ نفر

افزایش بی سابقه تعرض جنسی در ارتش آمریكا

۸ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۰
کد خبر: 80971236
افزایش بی سابقه تعرض جنسی در ارتش آمریكا

تهران – مقام های وزارت دفاع آمریكا اعتراف می كنند آمار گزارش های تعرض جنسی در ارتش آمریكا طی سال جاری میلادی بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سال مالی جاری، بیش از 50 هزار پرونده دادخواست به خاطر تعرض جنسی در نیروهای مسلح آمریكا گشوده شد؛ در حالی كه این آمار برای سال مالی 2012 تنها سه هزار و 374 پرونده بود.

بر پایه آماری كه آسوشیتدپرس به دست آورده است، حدود 10 درصد از این گزارش ها به مواردی مربوط می شود كه افراد، پیش از استخدام رسمی در ارتش مورد تعرض قرار گرفته اند. همین آمار در سال 2012 حدود چهار درصد بود.

پیش از این، افشاری شماری از پرونده های رسوایی اخلاقی در ارتش آمریكا سبب شد كه ماه ها در كنگره ایالات متحده بحث در بگیرد و نمایندگان كنگره بر سر چگونگی تغییر سازمان قضایی نیروهای مسلح این كشور چاره جویی كنند. فرماندهان ارشد ارتش نیز روش هایی را برای پاسخگویی بیشتر و ترقیب قربانیان به گزارش كردن موارد تجاوز جنسی به كار بستند.

سرهنگ آلن آر. متزلر، معاون دفتر پیشگیری از تعرض جنسی در وزارت دفاع آمریكا معتقد است افزایش پرونده های تجاوز جنسی در سال جاری مالی، بیشتر به دلیل همین سیاست های تشویقی و افزایش گزارش جرایم بوده است و نه افزایش خود جرم.

با این حال، برخی كارشناسان می گویند پنتاگون در ترغیب قربانیان به گزارش كردن جرایم موفق نبوده است؛ زیرا نظام سختگیرانه ارتش كه بر سلسله مراتب، وفاداری و جدیت مبتنی است، بسیاری از قربانیان را از ارایه گزارش باز می دارد. یك پژوهش محرمانه در ارتش نشان می دهد كه دست كم 26 هزار نفر در نیروهای مسلح آمریكا با نوعی ارتباط جنسی ناخواسته روبرو شده اند.

جزییات گزارش مربوط به سال 2013 نشان می دهد كه افزایش آمار جرایم از 45 درصد در نیروی هوایی تا 86 درصد در نیروی تفنگداران دریایی (كوچكترین نیروی ارتش) متغیر بوده است. افزایش جرایم جنسی در نیروی دریایی آمریكا 46 درصد و در نیروی زمینی حدود 50 درصد بوده است.

مترجمام**9163 **1575

سرخط اخبار جهان