۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80964888
T T
۰ نفر

برترين هاي سوگواره 'بر شانه هاي ني 'معرفي شد

۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80964888
برترين هاي سوگواره 'بر شانه هاي ني 'معرفي شد

شهركرد- برترين هاي نخستين سوگواره شعر و نوحه عاشورايي با عنوان 'برشانه هاي ني ' روز سه شنبه از سوي حوزه هنري چهارمحال و بختياري معرفي شد.

به گزارش ايرنا، در نخستين سوگواره شعر و نوحه عاشورايي در بخش شعر فاطمه دهقانيان ،اكرم ميرزاخاني و مرتضي كريمي رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند.

در بخش نوحه اين سوگواره نيز احسان سميع و عارف سميع از فرخشهر عنوان رتبه هاي برتر را كسب كردند.

رييس حوزه هنري چهارمحال و بختياري در اختتاميه اين سوگواره گفت:برگزاري سوگواره 'بر شانه هاي ني' با هدف زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا و توليد آثار نوحه و شعر فاخر و ناب براي مراسم هاي عزاداري سرور و سالار شهيدان برگزار شد.

'حجت الله شيرواني 'در آيين اختتاميه اين سوگواره افزود:حوزه هنري با توجه به رسالت خود كه همان هنر ديني است تلاش دارد در حفظ و احيا هنر ديني و فاخر بيش از پيش كوشا باشد و به همين دليل در اين سوگواره تلاش شد كه آثاري منتخب شوند كه با توجه به مفهوم‌گرا بودن و فاخر بودن نگاه نو به واقعه عاشورا داشته و به دور از تكرار و تقليد باشند.

‏ دبير اين سوگواره نيز در آيين اختتاميه گفت: بيش از 150 اثر شعر و نوحه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد كه از كيفيت مطلوبي برخوردار بودند.

'‏ وحيد برزگر قهفرخي ' در گفت و گو با ايرنا افزود:در بخش نوحه آثار از سه منظر شعر، ملودي و نوع و شكل اجراي اثر داوري شد و آثار رسيده در بخش شعر نيز از نظر زباني، آرايه هاي ادبي و موضوعي بررسي شدند.

‏به گفته وي ،در بخش شعر اين سوگواره دكتر مسعود آلگونه، عادل سالم و عادل حيدري داوري آثار را بر عهده داشتند و در بخش نوحه نيز كيومرث توكلي، پيمان احمدي و عادل سالم آثار را داوري كردند.

7359

سرخط اخبار استان‌ها