۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 80904882
T T
۰ نفر
پروفسور'فضل الله رضا'، دانشمند برجسته ایرانی به كشور می آید

تهران- پروفسور 'فضل الله رضا'، دانشمند برجسته ایرانی در حوزه مهندسی برق، ریاضی و شاعرایرانی همزمان با صدمین سال تولد خود به ایران سفر می كند.

به گزارش ایرنا، پروفسور 'فضل الله رضا' تنها فارغ التحصیل دوره اول دانشكده فنی دانشگاه تهران است، كه بعد از گذراندن دورن كارشناسی در رشته مهندسی برق، در سال 1324 مدرك كارشناسی ارشد را از دانشگاه كلمبیا در آمریكا و دكترای خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه مؤسسه تكنولوژی نیویورك (دانشگاه نیویورك فعلی) دریافت كرد.

این دانشمند برجسته هم اكنون در كانادا اقامت دارد و از سال 1357 تاكنون استاد دانشگاه‌های كنكوردیا در مونترئال در كبك كانادا و دانشگاه مك‌گیل مونترئال است.

'میرعلیرضا مهنا'، دبیر كانون مهندسی فارغ التحصیل دانشكده فنی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب افزود : پروفسور رضا در آستانه صدمین زادروز خود به ایران خواهد آمد و به مدت یك ماه در ایران اقامت خواهد داشت.

وی افزود : پروفسور رضا به شهرهایی همچون 'رشت' (زادگاهش) ، مشهد و اصفهان سفر خواهد كرد و در مدت اقامت خود دفتری در دانشكده فنی دانشگاه تهران خواهد داشت.

دبیر كانون مهندسین فارغ التحصیل دانشگاه تهران روز چهارشنبه - 29 آبان ماه- در مراسمی ویژه سخنرانی می كند.

پروفسور رضا یكی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه و ارسال حداكثر اطلاعات در كانال‌های مخابراتی نویزدار داشته و در باره اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم‌های خطی آنالیز عمومی، نظریه سیستم‌ها و مدارها، نظریه كنترل سیستم‌های پویا، فضاهای خطی، انتقال و تلفات انرژی در شبكه‌ها تحقیقات مهمی انجام داده ‌است.

علمی(2)**9190** 1568
۰ نفر