۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۳
کد خبر: 80876961
T T
۰ نفر
معاون وزیر كشور: كمیته ویژه بررسی حادثه سراوان تشكیل شد

تهران- معاون امنیتی- انتظامی وزیر كشور گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر پیگیری حادثه سراوان وزارت امور خارجه و كشور به طور جد پیگیر این موضوع هستند، وبه همین منظور با تصویب شورای امنیت كشور كمیته ویژه ای در این زمینه تشكیل شده كه در حال بررسی این موضوع است.

«علی عبداللهی» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان این مطلب افزود: دكتر«حسن روحانی» رییس جمهوری كشورمان دستور پیگیری و بررسی این موضوع را داده اند كه نتیجه آن در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای امنیت بیشتر مرزها و جلوگیری از حوادث این چنینی برنامه ای را مدنظر دارید؟ گفت: به طور حتم برنامه هایی را در این زمینه در دستور كار خواهیم داشت.

عبداللهی دیروز در گفت وگو با ایرنا از تشكیل جلسه شورای امنیت كشور برای بررسی حادثه تروریستی سراوان خبر داده بود.

در حادثه تروریستی سراوان كه جمعه شب در نقطه صفر مرزی رخ داد، 14 مرزبان ایرانی شهید و تعدادی زخمی شدند.



** هنوز هیچ گروهی مسوولیت حادثه سراوان را برعهده نگرفته است

معاون امنیتی - انتظامی وزیر كشور درباره صحت ادعای برخی گروه ها كه مسوولیت حادثه سراوان را پذیرفته اند، گفت: هنوز به صورت رسمی هیچ ادعایی در این مورد اعلام نشده و به محض كسب اطلاعات دقیق در این مورد اطلاع رسانی انجام می گیرد.

عبداللهی خاطرنشان كرد: تمامی انتشار اطلاعات در این مورد فقط در حد شایعات و شنیده هاست و تنها منبع اطلاع رسانی در این باره شورای امنیت كشور و دبیر خانه است و به محض بررسی اطلاع رسانی می شود.



**تروریست های حادثه سراوان تلفاتی نداشته اند

عبداللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه آیا مهاجمان حادثه سراوان نیز تلفاتی داشته اند؟ گفت: در این حادثه مرزبانان كشورمان نیز برای دفاع به سوی مهاجمان تیراندازی كردند اما هیچ كدام از افراد گروهك حمله كننده كشته نشده اند.

معاون امنیتی- انتظامی وزیر كشور تصریح كرد: این حادثه در نقطه صفر مرزی بوقوع پیوست و مهاجمان پس از حمله به مرزبانان كشورمان و به شهادت رساندن تعدادی از آنان مهلكه را ترك كرده و گریخته اند.



** پاكستانی ها مرزهایشان را كنترل كنند

عبداللهی با بیان این كه تروریست ها در حمله به مرزبانان كشورمان از مرزهای پاكستان ورود یافته بودند، گفت: مراتب اعتراض خود را به اطلاع مسوولان پاكستانی رسانده ایم زیرا در این زمینه اهتمام جدی باید داشته باشند.

وی ادامه داد: كاردار پاكستان درباره حادثه سراوان به وزارت امورخارجه احضار شده و مسوولان این وزارت خانه در حال پیگیری های لازم هستند.

معاون امنیتی – انتظامی وزیر كشور خاطر نشان كرد: این گروهك تروریستی از خاك پاكستان وارد كشورمان شده بودند و دوستان پاكستانی هم باید كنترل و حساسیت بیشتری در مرزهاشان داشته باشند.

عبداللهی در ادامه اعلام كرد: تعداد شهدای حادثه سراوان افزایش نیافته است و به محض كسب اطلاعات تازه در این باره آن را در اختیار رسانه ها و مردم قرار خواهیم داد.

سیام**7261**1535
۰ نفر