۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 80871936
T T
۰ نفر
نمایش آثار پویانمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در كانادا

تهران بزرگ - دو پویانمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم 'نسیم شرقی' تورنتو كانادا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، پویانمایی 'بچه گربه' به كارگردانی شیوا صادق‌اسدی و 'راز آن درخت' به كارگردانی معین صمدی از تولیدات امور سینمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در بخش انیمیشن این جشنواره با 19 فیلم دیگر به رقابت می‌پردازند.

آثار ارسال شده به جشنواره نسیم شرقی در دو بخش فیلم كوتاه حداكثر 12 دقیقه و فیلم نیمه بلند حداكثر 45 دقیقه با توجه به موضوع جشنواره شامل كارگردانی، نویسندگی، تهیه‌كنندگی و لوكیشن شرقی امكان حضور و شركت در جشنواره را دارند.

این ‌جشنواره امسال با همكاری سینما كارلتون و جشنواره فیلم دیازپورا به صورت بین‌المللی با موضوع شرق از 26 مهرماه تا 7 آبانماه برگزار می‌شود.

هیأت داوران جشنواره نسیم شرقی به برندگان هر بخش هزار دلار و به بهترین فیلم اولی، دو هزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌كنند.

این جشنواره همه ساله با هدف شناخت استعدادها و حمایت از فیلم‌سازان خلاق و هنرمندانی كه اقدام به خلق آثار ارزشمند در زمینه فیلم كوتاه و نیمه بلند (داستانی، مستند و انیمیشن) می‌كنند، برگزار می‌شود.

فیلم پویانمایی 'بچه گربه' تاكنون پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران بیست ‌و‌ هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم كودكان و نوجوانان اصفهان و جایزه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم انیماكف كشور بلاروس را كسب كرده است.

این پویانمایی همچنین در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه رجیو ایتالیا و در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره انسی فرانسه نمایش داده شده است.

فیلم پویانمایی 'راز آن درخت' تاكنون در بازار‌های بین‌المللی فیلم آسیایی همچون بوسان كره جنوبی و فیلم گوانگجو كره جنوبی عرضه شده است.

تهرام/7245/591

سرخط اخبار فرهنگ