۷ شهریور ۱۳۹۲، ۷:۵۸
کد خبر: 80793609
T T
۰ نفر
71 زنداني در استان اردبيل از عفو عيد سعيد فطر مقام معظم رهبري بهره مند شدند

اردبيل - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان اردبيل گفت: 71 نفر از زندانيان زندان هاي اين استان تا پايان مرداد ماه از عفو عيد فطر مقام معظم رهبري بهره مند شدند.

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا ، علي جليلي افزود: دفاتر اجراي احكام زندان هاي استان با بررسي پرونده هاي قضايي مددجويان تمام مواردي كه مشمول عفو عيد سعيد فطر مقام معظم رهبري هستند را به مقامات قضايي معرفي مي كنند تا مراحل شمول عفو اعمال شود.

وي از تداوم اين عفو تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: رافت اسلامي مقام معظم رهبري و رئيس قوه قضايي همواره شامل حال زندانياني است كه از گذشته خود پشيمان شده اند و درصدد شروع زندگي دوباره و سالم هستند.

وي اظهار كرد: اين طرح به مخلان آسايش مردم و مجرمان حرفه اي كه امنيت مردم را به هم ميزنند شامل نمي شود.

وي افزود: مددجويان بايد در دوران محكوميت با برنامه هاي زندان كه همواره در مسير و محور قرآن است همسو شوند و در كلاس هاي حرفه آموزي ، اخلاق ، قرآن و ديگر برنامه هاي اصلاحي و تربيتي حضور يابند تا مسير شمول عفو و تخفيف مجازات را طي كنند.

جليلي همچنين در زمينه مرخصي هاي ماه مبارك رمضان و نقش آن در حفظ خانواده ها از آسيب هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: در ليالي قدر 482 نفر از زندانيان زندان هاي استان از مرخصي اين ايام بهره مند شدند كه از اين ميان 57 نفر با پيگيري پرونده هاي قضايي خود در زمان مرخصي و جلب رضايت شكات از زندان آزاد شدند.

594/530

سرخط اخبار استان‌ها