۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۴۴
کد خبر: 80761132
T T
۰ نفر
30 كانون فرهنگي هنري مساجد در سبزوار راه اندازي مي شود

سبزوار- مسوول دفتر نمايندگي كانون فرهنگي هنري مساجد سبزوار گفت : 30 كانون فرهنگي و هنري ديگر پس از ماه مبارك رمضان در اين شهرستان راه اندازي مي شود.

علیرضا رادمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد 19 كانون در بخش مركزی و روداب سبزوار ، شش كانون در شهرستان خوشاب ، سه كانون در ششتمد و دو كانون نیز در شهرستان داورزن افتتاح و بهره برداری می شود.

وی با اشاره به فعالیت 117 كانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان گفت: 56 كانون از این كانون ها در شهرستان سبزوار ، 30 كانون در ششتمد ، 13 كانون در داورزن و 18 كانون در خوشاب فعالیت دارند.

وی با بیان اینكه پس از موافقت ستاد عالی كانون های مساجد برای كانون ها تجهیزاتی شامل رایانه ، دو قفسه كتاب ،دو میز مطالعه همراه با صندلی ، چاپگر ، فاكس و كمد بایگانی تحویل داده می شود، افزود : در مرحله اول راه اندازی مبلغ پنج میلیون ریال نقدی نیز در اختیار این كانون ها قرار می گیرد.

رادمان با اشاره اینكه بر اساس فعالیت هایی كه هر كانون انجام می دهد اعتباری اختصاص می یابد، افزود : كانون های مساجد اعتبارات را در بخش های تربیتی ، فرهنگی ، هنری ، آموزشی ، ورزشی و اردویی و تفریحی بر اساس نیاز روستا هزینه می كنند.

مسوول دفتر نمایندگی كانون فرهنگی هنری مساجد سبزوار مبنای فعالیت كانون ها را رونق مساجد و جذب جوانان و نوجوانان با برگزاری برنامه های فرهنگی ، اعتقادی و مذهبی عنوان كرد.

وی همچنین با اشاره به تاسیس دفتر نمایندگی كانون های مساجد در سال 1389 گفت : از تشكیل 26 كانون در سال 89 به 56 كانون در سال 90 و اكنون به 117 كانون فعال در این شهرستان رسیدیم.

وی اظهار كرد : كانون های مساجد شهرستان سبزوار این شهرستان در دو جشنواره پی‌ در پی در سال گذشته به مقام نخست این جشنواره ها را كسب كرد.

7495/7499/659