۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 80729458
T T
۰ نفر
جشنواره منطقه اي شاهنامه خواني در لردگان برگزار شد

شهركرد- هفتمين جشنواره منطقه اي شاهنامه خواني كشور روز دوشنبه در مجتمع ورزشي شهر لردگان چهارمحال و بختياري برگزار شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:كتاب شاهنامه یكی از كتاب های غنی زبان پارسی است كه سرشار از حكمت و پند می باشد.

به گزارش ایرنا،'حسین گنجی ' در آیین گشایش این جشنواره افزود:شاهنامه در بین مردم چهارمحال و بختیاری از جایگاه مهمی برخوردار است و شاهنامه خوانی و نقالی از دیر باز در بین مردم این استان رواج داشته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان نیز گفت: در هفتمین جشنواره شاهنامه خوانی زاگرس نشینان ایران 30 اثر به رقابت پرداختند.

'علی رحم شیخی'در گفت وگو با ایرنا افزود:این تعداد اثر از بین 70اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره منطقه ای شاهنامه خوانی ایران به بخش مسابقه راه یافت.

به گفته وی،هیات بازبین این دوره از جشنواره شاهنامه خوانی بر عهده جواد خسروی نیا و البرز اسدپور بود.

شیخی افزود: تلاش در راستای رشد و بالندگی این هنر اصیل و شناسایی استعدادهای شاهنامه‌خوانی و نقالی و ارتقای این هنر در بین جوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته وی،این جشنواره در دو بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی برگزار شد و با توجه حضور تمامی سنین مختلف در این جشنواره و داوری آثار با لحاظ شدن شرایط سنی صورت گرفت.

وی یادآور شد:این جشنواره با حضور شاهنامه خوانان برتر استان های زاگرس نشین ایران اجرایی شد.

به گزارش ایرنا،شهرستان لردگان در 160كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و شاهنامه خوانی یكی از رسوم دیرینه مردم این شهرستان است.

7359

سرخط اخبار استان‌ها