۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84400649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا اختتامیه جشنواره شاهنامه‌خوانی زاگرس‌نشینان را به تعویق انداخت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهرستان لردگان سبب شد تا اختتامیه جشنواره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین با وقفه یک تا ۲ هفته‌ای برگزار شود.

به گزارش ایرنا،ابراهیم شریفی روز دوشنبه افزود: در حالی که قرار بود تا روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه اختتامیه دوازدهمین دوره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین کشور به میزبانی لردگان برگزار شود اما به سبب محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا تصمیم بر این شد تا این آیین تا بهبود شرایط به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: بی‌شک برگزاری مجازی چنین جشنواره‌های از شور و نشاط خاصی برخوردار نیست و امید است با بهبود شرایط ناشی از شیوع کرونا به‌ توان این جشنواره را با حضور دست‌کم ۵۰ درصد از علاقه‌مندان به این جشنواره برگزار کنیم.

شریفی از راهیابی ۳۰۰ اثر به داوری جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ برگزیده انتخاب و در آیین اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال مردم مناطق زاگرس‌نشین کشور در رده‌های سنی مختلف از این جشنواره، اظهار داشت: فراخون دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در ۲ رده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال و ۲۲ سال به بالا از سال گذشته اعلام شد و با استقبال خوب دوستدارن فرهنگ و ادبیات روبرو شده است.

شریفی با بیان اینکه شاهنامه‌خوانی بخش مهمی از فرهنگ مردم زاگرس‌نشین کشور است، افزود: اگرچه شاهنامه دوست‌داران بسیاری در سراسر کشور است اما در بین مردم زاگرس‌نشین از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به‌طوری که نفوذ این شاهکار حماسه زبان فارسی در تمام شئون مردم زاگرس‌نشین از جمله شادی‌ها و مراسم‌های عزا نمود خاصی دارد.

وی تصریح کرد: علاقه ویژه مردم این مناطق به شاهنامه‌خوانی از کودکان کم سن گرفته تا افراد سالخورده وجود دارد و این موضوع در آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بخوبی مشخص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نخستین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی به صورت شهرستانی از سال ۸۶ آغاز شد و از آن زمان این جشنواره به صورت استانی و سپس منطقه‌ای تداوم یافت و به حدی از این جشنواره استقبال می‌شود که در برخی دوره‌ها بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

شریفی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور هنرمندانی از مناطق زاگرس‌نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان به میزبانی شهرستان لردگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha