۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳
کد خبر: 80723367
T T
۰ نفر
صدور پروانه ساختماني در شهركرد 13 درصد كاهش يافت

شهركرد -شهردار شهركرد از كاهش 13 درصدي صدور پروانه ساختماني در اين شهر، در سه ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'نورالله غلامیان دهكردی' روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران استان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال 247 فقره پروانه ساخت از سوی واحد ساختمانی شهرداری شهركرد صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 13 درصد كاهش تقاضای درخواست ساخت و ساز گزارش شده است.

شهردار شهركرد افزایش دو برابری تعرفه بیمه ساختمانی، گران شدن مصالح ساختمانی و سایر شاخص‌های دخیل در ساخت و ساز مسكن را از دلایل كاهش صدور پروانه ساختمانی برشمرد.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری 223 فقره پروانه مسكونی، 17 فقره مسكونی، چهار فقره تجاری و سه فقره پروانه در بخش های كارگاهی، آموزشی و سایر صادر شد.

غلامیان دهكردی متراژ صدور این پروانه ها را 149 هزار مترمربع عنوان كرد و گفت: آمار صادره در بخش گواهی پایان كار نیز بیش از 91 درصد كاهش داشته است.

شهردار شهركرد به زمان صدور پروانه ساختمانی اشاره كرد و افزود: بر اساس دستورالعمل شورای عالی اداری كه به استان‌ها ابلاغ شده است، روند صدور پروانه هفت روز در شهرداری و حدود دو ماه در سازمان نظام مهندسی ساختمان طول می‌كشد.

وی ادامه داد: اگر سازمان نظام مهندسی نسبت به تحویل زودهنگام نقشه های ساختمانی شهروندان اقدام كند این روند در شهرداری شهركرد در مدت زمان قانونی انجام خواهد شد.

غلامیان دهكردی با اشاره به مراحل صدور پروانه ساختمانی تصریح كرد: در ابتدا مالك و متقاضی به واحد شهرسازی شهرداری مراجعه می‌كند و ثبت درخواست و تعیین نوبت بازدید صورت می‌گیرد و در ادامه با ارائه نقشه ساختمانی و صدور پیش‌نویس پروانه و صدور مجوز پروانه ساختمانی صورت می‌گیرد.

7364/547