۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۹:۲۶
کد خبر: 80720496
T T
۰ نفر
خشكسالي موجب خسارت به اراضي گندم ديم زرنديه شده است

ساوه- مدير جهاد كشاورزي زرنديه گفت: خشكسالي موجب بروز خسارت به بخشي از اراضي گندم ديم اين شهرستان شده است.

'احمد قره بیگلو' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینكه بیشترین سطح زیر كشت دیم زرندیه در بخش خرقان این شهرستان است، افزود: خشكسالی محصول حدود سه هزار هكتار از اراضی گندم دیم این منطقه را غیرقابل برداشت كرده است.

وی بیان كرد: سال گذشته حدود 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان شهرستان زرندیه به صورت تضمینی خریداری شده است كه امسال با توجه به پیش بینی كاهش این محصول بدلیل خشكسالی این میزان به 47 هزار تن كاهش خواهد یافت.

قره بیگلو با اشاره به آغاز برداشت گندم از سطح اراضی كشاورزی این شهرستان ادامه داد: از این میزان اراضی گندم شش هزار هكتار به صورت آبی و 16 هزار هكتار بصورت دیم كشت شده است.

وی ادامه داد: میانگین برداشت گندم آبی به ازای هر هكتار چهار هزار و 800 كیلوگرم و در اراضی دیم یك هزار و 300 كیلوگرم در هكتار است.

به گفته وی، در سال جاری نیز خرید تضمینی گندم معمولی توسط بخش خصوصی در شهرستان بر اساس مصوبه هیات دولت هر كیلو 720 تومان انجام می شود كه این میزان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

شهرستان زرندیه دارای 60 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه حدود 42 هزار هكتار آن زیر كشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد.ك/3

7338/686

سرخط اخبار استان‌ها