۵ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 80714259
T T
۰ نفر

كسري بودجه و كاهش نيروهاي ارتش آمريكا

۵ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۰
کد خبر: 80714259
كسري بودجه و كاهش نيروهاي ارتش آمريكا

تهران – با ادامه كسري بودجه كاخ سفيد و پايان جنگ افغانستان، نيروي زميني ارتش آمريكا، به ناچار، شماري از تيپ هاي رزمي اش را تعطيل خواهد كرد و 14 درصد از نيروي انساني خود را خواهد كاست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مركز فورت ناكس در ایالت كنتاكی، یكی از مهمترین مراكز نیروی زمینی آمریكا است كه به دلیل كمبود بودجه، بخشی از سازمان خود را از دست می دهد. لشكر یكم پیاده آمریكا با از دست دادن تیپ سوم رزمی، نه تنها بازوی رزمی خود را از دست خواهد داد، بلكه 43 درصد از نیروی انسانی اش كاسته خواهد شد.

استیو بشیر، فرماندار ایالت كنتاكی، امروز در بیانیه ای تاكید كرد 'این تصمیم احتمالا 10 هزار نیروی ارتش را حذف خواهد كرد كه پیامدهای اقتصادی آن، نه تنها بر فورت ناكس، بلكه بر نواحی اطراف نیز اثر خواهد گذاشت.'

اما پایگاه های نظامی دیگر آمریكا، به جز فورت ناكس هم از گزند كاهش بودجه در امان نخواهند بود. مقام های رسمی در ایالات متحده می گویند شمار تیپ های رزمی فعال در ارتش آمریكا از 45 به 33 كاهش خواهد یافت و نیروی زمینی، 80 هزار نفر از نیروی انسانی اش را از دست خواهد داد. افزون بر این، اگر كنگره فكری برای افزایش بودجه نیروهای مسلح نكند، یكصد هزار نیروی نظامی دیگر نیز ممكن است در دراز مدت ناچار به ترك خدمت شوند.

پایگاه فورت كمپبل در مرز ایالت های تنسی و كنتاكی كه میزبان لشكر 101 هوابرد است نیز تیپ چهارم رزمی را از دست خواهد داد. نیروهای تیپ چهارم در فورت كمپبل نیز مانند نیروهای تیپ سوم در فورت ناكس، اكنون در كشور افغانستان هستند.

همچنین پایگاه های فورت بلیس و فورت هود در تگزاس 10 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهند داد. پایگاه های فورت درام در ایالت نیویورك و فورت استوارت در ایالت جورجیا هم از دیگر مراكز نیروی زمینی آمریكا هستند كه قرار است به دلیل كسری بودجه، از حجم نیروی انسانی و فعالیت هایشان كاسته شود.

در مجموع، قرار است نیروی زمینی آمریكا طی شش سال آینده، 14 درصد كوچكتر شود و نیروی انسانی آن از 570 هزار نفر به 490 هزار نفر كاهش یابد.

افزون بر پایگاه های داخلی، قرار است فعالیت شماری از پایگاه های خارجی آمریكا، از جمله دو تیپ نظامی در آلمان به زودی متوقف شود و نیروی زمینی آمریكا چهارصد میلیون دلار از بودجه های عمرانی اش را حذف كند.

مترجمام**9163

سرخط اخبار جهان