۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80703991
T T
۰ نفر
سينماي ايران بايد دوباره احيا شود

شهرري- بازيگر سينما و تلويزيون گفت: سينماي ايران جايگاه خوبي ندارد و نفس هاي پاياني خود را مي كشد، بايد به آن ارزش بدهيم و سينما را دوباره احيا كنيم.

' رضا رویگری ' روز سه شنبه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: امیدوارم رییس جمهور منتخب ایران به قول هایی كه به هنرمندان و همه مردم ایران داده عمل كند.

وی با تاكید بر اینكه هنرمندان اعضای یك خانواده هستند، گفت: سینمای ایران در حال از دست دادن جایگاه خود در بین مردم است و باید كسی در راس امور سینمایی قرار گیرد تا بتواند سینما را دوباره احیا و خانه سینما را باز كند.

وی با تبریك به رییس جمهور منتخب گفت: امیدوارم كه وی بتواند به وضع اقتصادی و اجتماعی كشور هم داخلی و هم خارجی سرو سامان بدهند. ما فقط یك ایران داریم و دوستش داریم.

رویگری افزود: كسی كه مردم بهش اعتماد كردند و رای دادند، نباید مردم را سرافكنده كند و رییس جمهور منتخب باید قدر این مردم مظلوم و مهربان را بداند.

وی با اشاره به وضعیت خانه سینما گفت: ما بازیگران نیاز به یك صنف داریم كه جمعیت كمی نیستیم. با باز شدن خانه سینما می توان كلی از مشكلات را حل كرد كه آقای روحانی این قول ها را به هنرمندان داده اند و امیدوارم كه هر چه زودتر به وقوع بپیوندد.

وی گفت: برنامه ها باید به گونه ای باشد كه مردم را به سمت سینما بكشاند، سینما را باید جذاب كنیم و فرهنگ سینما باید به گونه ای باشد كه از سطح به عمق برویم تا مردم راغب بشوند به سینما بروند.

وی خاطر نشان كرد: سینما یك صنعت، یك كار اقتصادی است كه نیاز به پول و آدم های آگاه و دلسوز دارد و كسی را باید در راس وزارت ارشاد قرار بدهند كه عاشق این كار باشد.

وی با اشاره به موقعیت اقتصادی سینما در كشور گفت: سینمای ایران در موقعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد. آنها كه در راس كار هستند باید سعی كنند كه مهره ها را به گونه ای بچینند كه مشكلات هنرمندان و بازیگران را بتواند به خوبی حل كند.

وی با اشاره به ویژگی هنرمند خوب گفت: هنرمند كارش این است كه انتقاد كند و كار هنر كار انتقاد است. انتقادی كه سازنده و دلسوزانه باشد نه از روی كینه.

رضا رویگری با 44 سال سابقه كار اكنون در حال بازی در فیلم آقای 'عبدی نسب و بانو' به كارگردانی 'حمید اكرمی' و تهیه كنندگی مشترك ' حسن اسدی 'و' مهران رستمی' و برای گروه فیلم های تلویزیونی شبكه دوم سیما می باشد كه این فیلم در روز نیمه شعبان پخش خواهد شد.

7303/1914 / 1396
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ