۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80658256
T T
۰ نفر

انتقال دانش به مزرعه از اهداف كشاورزي پايداراست

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80658256
انتقال دانش به مزرعه از اهداف كشاورزي پايداراست

شيراز - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت:انتقال دانش به مزرعه و آگاهسازي كشاورزان به دانش فني يكي از مهمترين اهداف كشاورزي پايدار ونوين است.

مهندس مهرزاد خرد، روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:احداث مزارع الگویی و ارائه آموزش مباحث نوین درنحوه كشت ارقام مناسب و روش های جدید بهزراعی یكی از گام های مهم دراین مسیراست.

وی بیان داشت:برای رسیدن به رشد و توسعه پایداردربخش كشاورزی، كارشناسان باید دركنار كشاورز حضور مستمر داشته باشند و به صورت چهره به چهره ، دانش خود را به آنها انتقال دهند.

بگفته وی ، دانش كشاورز در رشد تولید بسیارموثر است و این مهم باید با برنامه ریزی های مناسب و انتقال علم به مزرعه توام شود تا افزایش تولید و كاهش ضایعات را به دنبال داشته باشد.

خرد ادامه داد:كشاورزان نقش اساسی درپیشبرد اهداف دسترسی به خودكفایی دارند ، آموزش ازطریق انتقال دانش فنی به مزارع و ترویج شیوه های نوین تولید ، زمینه اشتغال جوانان دربخش كشاورزی را فراهم می كند.

وی گفت:هم اینك كشاورزان به سمت یافته های جدید گرایش پیدا كرده اند اما سامانه ما به گونه ایی نیست كه بتواند به صورت كاملی با آنها ارتباط برقرار كند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان فارس اظهاركرد:این سازمان با اجرای طرح مدیریت دشت ها و براساس منطقه بندی اراضی كشاورزی درنظردارد با انتقال كارشناسان به مزارع ، آخرین یافته ها و دانش نوین را به بهره برداران آموزش دهد.

خرد افزود:انتقال دانش و فناوری های نوین به كشاورزان ، ارتباط دو سویه بین تولیدكنندگان وكاركنان بخش دولتی وغیردولتی فعال درعرصه های تولید، از جمله مزایای این طرح است.ك/3

680 /679