۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 80619779
T T
۰ نفر
تصميم گيري نهايي نامگذاري اماكن عمومي برعهده شوراي فرهنگ عمومي است

ياسوج - استاندار كهگيلويه وبويراحمد بر نامگذاري اماكن و مراكز عمومي ودولتي به نام شهداي شاخص در اين استان تاكيد كرد و گفت: تصميم گيري نهايي در اين راستا بر عهده شوراي فرهنگ عمومي است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر سید 'حسین صابری' روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی كهگیلویه وبویراحمد افزود: شورای شهر و شهرداری ها نمی توانند بدون توجه به نظر جمعی اعضای شورای فرهنگ عمومی اقدام به نامگذاری اماكن عمومی كنند.

وی بیان كرد: البته شورای شهر می توانند در خصوص نامگذاری خیابان ها و معابر شهری اظهار نظر و تصمیم گیری كند.

صابری به برخی اماكن عمومی شامل بیمارستان 200تختخوابی ، ورزشگاه 15هزارنفری و فرودگاه یاسوج اشاره كرد: تاكنون مراجعات، مكاتبات و رایزینی های فراوانی در خصوص نامگذاری این اماكن به استانداری آمده و حتی در جلسات سال گذشته فرهنگ عمومی تصمیماتی در این راستا اتخاذ شده بود.

وی با توجه به شرایط و بافت قومی و قبیله ای حاكم بر استان كهگیلویه وبویراحمد ، گفت: باید مراقب بود كه با نهایت ظرافت ، دقت و هماهنگی كامل در این زمینه تصمیم گیری شود.

استانداركهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار بود كه یكی از این اماكن به نام شهیدان خرسندیان نامگذاری شود ولی به نظر می رسد برخی موانع و نارضایتی ها تاكنون موجب اجرایی نشدن این مصوبه شده است.

صابری شورای فرهنگ عمومی را به عنوان مهمترین مرجع سیاست گذاری در حوزه فرهنگ دانست و بر ضرورت اجرایی كردن مصوبات این شورا تاكید كرد.

وی ابراز داشت: البته به نظر می رسد انتقاد هایی مبنی بر اجرایی نشدن مصوبات این شورا وجود داشته باشد كه باید با بررسی دقیق به دنبال رفع موانع موجود در این زمینه باشیم.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان موظف است در اسرع وقت تمامی اعضای حقیقی و حقوقی این شورا را مشخص و احكام ابلاغی این افراد را صادر كند.

وی افزود: تمام اعضای شورا موظفند خود در جلسه شركت كنند و هیچ یك از اعضا نمی تواند فرد دیگری را به عنوان نماینده خود به این جلسه مهم فرهنگی اعزام كند.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی' از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی ، گفت: رعایت نظم و انضباط كاری ، تلاش در جهت حفظ و ارتقا حجاب و عفاف و خدمت به مردم از مهمترین مصادیق در تحقق شعار محوری امسال است.

وی تبلور عینی حماسه سیاسی را در انتخابات خرداد امسال دانست و بر ضرورت هماهنگی ، تعامل و همسویی دستگاه های مختلف اجرایی و دست اندركاران امر برای برگزاری یك انتخابات باشكوه و قانونمند در استان تاكید كرد.

نامگذاری بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج به نام یكی از شهدا،ابلاغ مصوبات شورای فرهنگ عمومی در كمتر از 24 ساعت به همه اعضا از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بوده است.

پاسداشت سالانه یاد و خاطره حماسه پدخندق در روز چهارم تیر 1367كه منجر به شهادت حدود 119 نفر از رزمندگان كهگیلویه وبویراحمد در این عملیات شد نیز از دیگر مصوبات نشست این شورا بود.

671/7530

سرخط اخبار استان‌ها