۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80593991
T T
۰ نفر
نشريه الوطن:قطر رهبر مخالفان سوري را تهديد به رسوايي كرد

دمشق - قطر، معاذ الخطيب رييس ائتلاف مخالفان سوريه را تهديد كرد در صورت شركت نكردن در نشست دوحه،رسواخواهد ساخت.

به نوشته نشریه الوطن، یك منبع دیپلماتیك عربی در دوحه فاش كرد كه حاكمان قطر معاذ الخطیب رییس ائتلاف ملی مخالفان سوریه را تهدید كردند در صورتی كه در نشست دوحه در جایگاه سوریه همانطور كه آل ثانی برنامه ریزی كرده است، شركت نكند رسوا خواهند ساخت.

نشریه سوری الوطن به نقل از این منبع نوشت كه الخطیب با حضور در نشست مذكور و راضی كردن قطر و جلوگیری از هر گونه درز رسوایی های ائتلاف موافقت كرد و اعلام نمود كه همچنان بر استعفایش در مخالفت با كلیه فشارهایی كه حاكمان قطر در قبال نیروهای ائتلاف انجام می دهند ، مصر است.

این منبع افزود، حاكمان قطر تلاش های زیادی انجام داده و اموال فراوانی را برای تضمین نشست در خصوص اشغال جایگاه سوریه از سوی ائتلاف ملی در اتحادیه عرب صرف كرده اند و قبلا نیز نخست وزیر نمایشی را با استفاده از موقعیت اتحادیه عرب برای مرور تصمیمات خود به كار گرفتند و به الخطیب اجازه ندادند با استعفایش در كارهایشان خللی وارد كند.

منبع مذكور اظهار داشت، نخست وزیر قطر پس از اطلاع از خبر استعفای الخطیب خشمگین شده و در پیامی تهدید آمیز اعلام كرد كه شبكه الجزیره همه مطالب متعلق به ائتلاف را از جمله تامین های مالی و ابزارهای فعالیت آنان را منتشر خواهد كرد و قطر نیز كلیه منابع تامین مالی مخالفان را در صورتی كه الخطیب از استعفای خود دست برندارد قطع می كند .

این منبع گفت كه به احتمال زیاد فشار بر الخطیب در طول نشست برای عقب نشینی وی از استعفا و باقی ماندن زیر چتر قطر ادامه دارد.

امروز بیست و چهارمین دوره عمومی نشست اجلاس سران اتحادیه عرب در دوحه قطر در حالی برگزار می شود كه سوریه در این اجلاس شركت ندارد.

مترجمام**1408**1446
۰ نفر

سرخط اخبار جهان