۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 80593745
T T
۰ نفر
آيين نامه امانت سپاري آثار موزه امام علي(ع) در سال 92 اجرايي مي شود

تهران - مدير موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) از تكميل آيين نامه امانت سپاري آثار گنجينه اي اين موزه خبر داد و گفت، اين آيين نامه از ابتداي سال جاري(1392) اجرايي مي شود.

'امیر عبدالحسینی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: جزییات این آیین نامه مشخص شده و پس از تصویب نهایی، از ابتدای سال جاری اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در نگارش آیین نامه امانت سپاری آثار گنجینه ای موزه امام علی(ع) از نظرات كارشناسی متخصصان در وزارت فرهنگ و ارشاد، هنرمندان باسابقه، اساتید هنر و كارشناسان دادگستری استفاده شده است.

مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) افزود: این آیین نامه، شیوه های مدونی برای امانت سپاری، امانت گیری و اهدای آثار هنری به گنجینه موزه امام علی(ع) را در برمی گیرد.

وی با بیان اینكه اهدای آثار هنری و امانت سپاری به موزه امر جدیدی نیست و در گذشته نیز انجام می شده است، گفت: در این آیین نامه بدنبال آن هستیم تا چگونگی استفاده از آثار، شرایط امانت سپاری، نگهداری و همچنین تجلیل از اهدا كنندگان آثار هنری را در قالب یك بسته مشخص گردآوری كنیم تا این فعالیت براساس اصول انجام شود.

به گفته این هنرمند گرافیست، با تصویب این آیین نامه، تغییر مدیران این موزه تاثیری در اجرای آن نخواهد داشت و مقررات مدونی برای همیشه در این زمینه تدوین می شود.

عبدالحسینی افزود: طی این مدت چند مورد امانت سپاری از جمله با موزه هنرهای معاصر اهواز برای نمایشگاه 'غدیر' و یا امانت سپاری با موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه 'حدیث بیقراری' به مناسبت محرم و نمایشگاه یادواره بصیرت داشته ایم.

وی از جمله برنامه های موزه در سال 92 را گنجینه گردانی آثار موزه دانست و گفت: پالایش گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) جزو اولویت‌ها است تا به این ترتیب بررسی شود كه كدام آثار قابلیت چاپ و انتشار در قالب كتاب، امانت سپاری با موزه‌ها و ارائه در نمایشگاه را دارند.

فراهنگ(4) ** 9173 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ