۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 80589396
T T
۰ نفر
نمايشگاه تاكسيدرمي گونه هاي جانوري درابوزيدآباد آران وبيدگل برپا مي شود

كاشان - سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آران وبيدگل، ازبرپايي نمايشگاه تاكسيدرمي گونه هاي جانوري و گياهي بخش 'كويرات' در كاروانسراي شاه عباسي 'ابوزيدآباد' خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'عباس متولی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشترگردشگران با جاذبه های طبیعی و تاریخی بخش كویرات برپا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه گونه های نادر جانوری و گیاهی منطقه از روز ابتدای فروردین به مدت 13 روز برای بازدید گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته وی، گونه های جانوری مانند گرگ، كل و جبیر به همراه 30 عدد تابلوی نمونه های گیاهی در این نمایشگاه در معرض دید گردشگران ،طبیعت دوستان و علاقمندان قرار می گیرد.

این نمایشگاه با همكاری اداره های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی آران و بیدگل و با مشاركت انجمن حامیان محیط زیست بخش كویرات ویژه ایام نوروز برپا می شود.

بخش كویرات به مركزیت شهر ابوزیدآباد درجنوب شرق شهرستان آران و بیدگل و درجنوب پارك ملی كویر واقع شده است.

وجوددو اقلیم متفاوت كوهستانی و كویربا جاذبه های طبیعی شامل نوار ریگ بلند و ارتفاعات یخاب به همراه گونه های خاص جانوری مانند كاراكال، جبیر، یوزپلنگ و گونه های گیاهی خاص همواره مورد توجه طبیعت گردان داخلی و خارجی است .

562

سرخط اخبار استان‌ها