۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 80581802
T T
۰ نفر
دادستان اراك به عاملان سلب آسايش در چهارشنبه آخر سال هشدار داد

اراك - دادستان عمومي و انقلاب اراك با هشدار به عاملان سلب آسايش مردم در چهارشنبه آخر سال گفت: با عاملان اين جرايم برخورد قاطع مي شود.

'فرشید محمد حسینی طاهری' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ نهادی مخالف با شادی مردم نیست اما كسی حق ندارد به بهانه شادی امنیت عمومی را مخدوش كرده و به حقوق دیگران تجاوز كند.

وی اظهار كرد: در هماهنگی با عوامل انتظامی برهم زنندگان آسایش مردم بازداشت می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اراك اضافه كرد: تهیه، توزیع، فروش و مصرف مواد محترقه خطرآفرین بر اساس ماده 12 قانون مجازات اسلحه و مهمات از مصادیق اعمال مجرمانه است و برای متخلفان بین 91 روز تا دو سال زندانی درنظر گرفته شده است.

طاهری بیان كرد: به منظور رسیدگی سریع به جرایم احتمالی مرتبط با مناسبت های پایانی سال شعبه ویژه ای در دادستانی اراك فعال شده است.

وی تاكید كرد: قاچاق، تولید و توزیع انبوه مواد محترقه خطرناك در قانون در حكم محاربه و در جرایم غیرمحاربه با 30 سال زندانی است و مطابق قانون حمایت از كودكان و زنان ایجاد مزاحمت با استفاده از مواد محترقه برای متخلفان شامل بین دو تا شش ماه حبس است.

دادستان عمومی و انقلاب اراك خاطرنشان كرد: برهم زنندگان آسایش مردم باید بدانند كه ایراد صدمات بدنی و جانی غیرعمد به افراد از نظر قانون مشمول دیه است واگر این صدمات به صورت عمد باشد قصاص عضو و در صورت مرگ حكم قصاص نفس دارد.

دادستان اراك بیان كرد: تخریب اموال عمومی وخصوصی مردم با مواد محترقه و آتش زایی طبق قانون با مجازات حبس و جبران تمامی خسارات همراه است.

طاهری از خانواده ها درخواست كرد: هشدارهای لازم را به جوانان و نوجوانان بدهند و آنان را در خصوص خطرات احتمالی و جرایم سنگین قضایی استفاده از مواد محترقه آگاه سازند.ك/3

560/559