۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 80566849
T T
۰ نفر
سازمان هاي مردم نهاد خراسان رضوي در كشور رتبه نخست فعاليت را دارند

مشهد - مدير كل امور اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد استانداري خراسان رضوي گفت: تشكل هاي مردمي استان به لحاظ كيفي و كمي فعاليت ها رتبه نخست در كشور را دارند.

به گزارش ایرنا، 'وحید موسویان' روز شنبه در نخستین همایش یك روزه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد خراسان رضوی كه در فرهنگسرای انتظار مشهد برگزار شد، افزود: این استان امروز توانمندترین تشكل های مردم نهاد را در مقایسه با سرانه كشور به لحاظ جایگاه حقوقی دارد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از جوانان كشور به عنوان معادن طلا و الماس گفت: بی تردید خراسان رضوی از غنی ترین معادن طلا و الماس در كشور برخوردار است كه در قالب سمن ها با دولت در حل مسائل مشاركت دارند.

او بیان كرد: اكنون به دلیل فعالیت گسترده 'سمن ها' در خراسان رضوی بیشتر تشكل های مردمی شهرستانی به تشكل های استانی تبدیل شده اند.

وی گفت: با توجه به فعالیت گسترده تشكل های مردمی براساس اعلام وزارت كشور طی دو سال اخیر خراسان رضوی تنها استانی بوده كه در عرصه های مختلف عمرانی، خدمات رسانی، مطالعات راهبردی و بخشهای تخصصی سرانه های ملی تعریف كرده است.

او با بیان اینكه امروز در دوره شكوفایی علم و فناوری قرار داریم و از استفاده ابزاری تشكل های مردمی عبور كرده ایم، افزود: تحولاتی كه طی چند سال اخیر در رشد كیفی و كمی سمن ها در بخش استانی رخ داد حقیقتا تعجب برانگیز است.

مدیر كل امور اجتماعی و سازمان های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته اعتبار شاخص های فرهنگی در بودجه كشور حذف شد لذا حوزه ستادی در عرصه فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی را موظف كردیم اقدامات خود را برون سپاری كرده و به تشكل های مردمی واگذار كند.

موسویان بیان كرد: خوشبختانه اكنون برخی از طرحهای مهم استان خراسان رضوی با مشاركت تشكل های مردم نهاد در دست اجراست.

او تاكید كرد: دستگاه های اجرایی باید خیلی از اقدامات خود را برون سپاری كرده و خود در حوزه نظارت و سیاست گذاری قرار گیرند چرا كه استفاده از ظرفیت های مردمی در این زمینه باعث اجرای بهتر و كم هزینه تر طرحها و پویا شدن تشكل ها می شود.

وی با اشاره به محدودیت قانونی برای فعالیت های سمن ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر گونه فعالیت در حوزه انتخابات از سوی تشكل های مردمی استان پیگرد قانونی دارد.

نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برگزاری نشست های هم اندیشی از سوی تشكل های مردم نهاد استان و تشكیل یك شورا و عضویت سمن ها در آن موجب اطلاع رسانی فعالیت های تشكل ها و تثبیت جایگاه آنها می شود.

'بهرام فروزنده فر' ایجاد ارتباط بیشتر و موثر بین سازمان های مردم نهاد، تشكیل شورای هم اندیشی و راهبردی سازمان های مردم نهاد، آشنایی با رهنمودهای امنیتی و مدیریتی، ایجاد اتاق مشاوره و راهنما، تبادل اطلاعات و ارائه پیشنهادات و نظرات، ایجاد هم افزایی مستمر از طریق تعیین سامانه پیامك واحد را از محورهای این همایش برشمرد.

7489/659

سرخط اخبار استان‌ها