۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 80519757
T T
۰ نفر
شميم ولادت پيامبر رحمت(ص)، مشام جان ايران اسلامي را پر كرد

شهرستانها - مسلمانان ايران زمين در سالروز ميلاد ستوده دوعالم حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ع) و سلاله پاكش امام جعفر صادق (ع) به جشن و شادماني پرداختند.

به گزارش ایرنا، جشن های میلاد خاتم پیامبران و ششمین امام شیعیان جهان ، صادق آل محمد در تمامی شهرها و روستاهای ایران برگزار شد.

* قم ـ شهر مقدس قم در روز میلاد پیامبر اكرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) یكپارچه غرق در نور و سرور است.

همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن هفده ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مردم استان قم با برپایی جشن ها در مساجد، تكایا و هیات های مذهبی به شادمانی پرداختند.

مجاوران و زایران كریمه اهل بیت(س) در حرم مطهر آن بانوی بزرگوار حضور پیدا كردند تا در كنار این بارگاه نورانی، علاوه بر عرض ارادت و تبریك به خواهر بزرگوار هشتمین امام شیعیان، در آیین های جشن این روز بزرگ شركت كنند.



* قزوین - مردم شهر دارالمومنین قزوین از دیشب و صبح امروز با پخش نقل و شیرینی و چراغانی خیابانها و معابر ، این روز مبارك را به یكدیگر تبریك گفتند.

مردم شهرها و روستاهای این استان نیز ولادت پر بركت خاتم پیامبران را جشن گرفتند و بر حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم تاكید كردند.

از عصر روز دوشنبه تا امروز، قنادی و گل فروشی های شهرهای استان بویژه شهر قزوین مملو از جمعیت خریدار بود و بسیاری از زوج های جوان نیز مراسم پیوند خود را در این روز فرخنده جشن گرفتند.



* بجنورد- به مناسبت فرخنده زادروز نگین خاتم رسالت و گل سرسبد آفرینش حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت فرزند گرامی اش امام جعفر صادق(ع) استان خراسان شمالی از شادی و شور لبریز شد و اهالی شیعه و سنی این خطه به شادمانی پرداختند.

آیین های جشن و مولودی خوانی در همه مناطق شهری و روستایی این استان، اعم از نواحی شیعه و سنی نشین برپا است و مومنان و مسلمانانی كه دل در گرو دین مبین اسلام و تعالیم حیاتبخش آن دارند با برگزاری این مراسم، شادی خود را از این دو میلاد فرخنده ابراز می دارند.



* شهر ری - با فرارسیدن 17 ربیع الاول و سالگرد میلاد مسعود رسول مكرم اسلام محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناك امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) ، آیین های ویژه ای به همین مناسبت در شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از یك هفته پیش با نورافشانی و پخش گل و شیرینی میلاد فرخنده سرور عالم امكان حضرت محمد(ص) و امام صادق (ع) رییس مذهب جعفری را جشن گرفته و پذیرای زائران و شیفتگان آل رسول الله(ص) بود.



*كرج - امروز جهان اسلام، ایران و البرز در سالروز میلاد سرور كائنات، پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاكش، امام جعفر صادق (ع) شادمان هستند.

آیین های ویژه هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) و سالروز تولد انقلاب اسلامی ایران در گوشه گوشه استان البرز در حال برگزاری است.

البرز امروز سراسر غرق در عشق و اردات به خاندان نبوت و امامت است.



*بیرجند- جشن سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور مردم اعم از شیعه و سنی در نقاط مختلف خراسان جنوبی برگزار شد.

مردم ولایتمدار شهرهای خراسان جنوبی در شب و روز میلاد رسول اكرم(ص) و هفته وحدت با شركت در آیین های مختلف و توزیع شربت و شیرینی بین شهروندان،سالروز میلاد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد(ص) را جشن گرفتند.

علاوه بر مساجد و اماكن مختلف، آیین جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) در روستاهای مختلف استان با شركت هزاران نفر از دوستداران نبی مكرم اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.



* ارومیه - در خجسته سالروز میلاد نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اقشار مردم آذربایجان غربی اعم از شیعه و سنی با برگزاری آیین های جشن سرور، دعا و نیایش جلوه های زیبایی از اتحاد و عشق و اخلاص نسبت به اسلام و پیامبر رحمت را به نمایش گذاشتند.

در این آیین ها كه از شب گذشته در یكهزار مسجد شهری و صدها مسجد روستایی برگزار شده است، اقشار مردم، علما و روحانیون شیعه و سنی با حضور در آیین های همدیگر و نشستن در كنار هم،مراتب پیروی خود را از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ و وحدت همدلی به اثبات رساندند.

با برنامه ریزی امسال مسوولان و مقامات استانی و علما و روحانیون آذربایجان غربی مقرر شده بود كه آیین های بزرگداشت سالگرد پیامبر بزرگوار اسلام با حضور یكپارچه و دشمن شكن مردم استان اعم از شیعه و سنی برگزار شود كه استان آذربایجان غربی امروز شاهد این همدلی و همبستگی اسلامی بود.

543
۰ نفر