علت بسياري از معضلات موجود سيستان و بلوچستان ناآگاهي است

زاهدان- معاون اجتماعي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: علت بسياري از معضلات موجود در استان سيستان و بلوچستان ناآگاهي است.

به گزاررش روز پنجشنبه مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، سردار 'سعید منتظرالمهدی' در جریان بازدید از دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: برای كاهش این معضلات و آسیب های ناشی از آن باید آموزش های لازم در جامعه گسترش یابد.

وی بیان كرد: پیشگیری بهتر از درمان است و آموزش بهترین و مناسبت ترین راه برای پیشگیری از بروز معضلات و گسترش آسیب های اجتماعی است.

وی تعامل موجود میان دانشگاه و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی را بسیار خوب توصیف كرد و گفت: توسعه این تعاملات و فعالیتهای علمی مشترك می تواند از بروز بسیاری معضلات اجتماعی جلوگیری كند.

وی همكاری خوب میان دانشگاه و نیروی انتظامی را حاصل برخوردهای مناسب مسوولان این دو نهاد ذكر كرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اظهار كرد: تعامل دستگاههای مختلف بویژه مراكز آموزش عالی با نیروی انتظامی سبب شده تا در بسیاری از برنامه های فرهنگی و اجتماعی پیشرفت های خوبی حاصل شود.

سردار منتظر المهدی بیان كرد: مردم سرمایه های اصلی كشور و نظام اسلامی هستند و اگر همكاریها و مشاركت مردم در بخش های مختلف درست مدیریت و برنامه ریزی شود آینده خوبی پیش روی جامعه خواهد بود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین در ادامه سفر به زاهدان در بازدید از دفتر مشاوره مددكاری كلانتری 16 این شهر گفت: نگاه مردم باید به دفاتر مشاوره مددكاری كلانتریها تغییر كند.

وی افزود: امروزه دیدگاه مردم به این دفاتر مثبت نیست كه باید با انجام اقدامات مناسب و جذاب زمینه تغییر نگاهها فراهم شود.

منتظر المهدی تاكید كرد: پلیس باید در میان مردم از چهره جذابی برخوردار باشد بگونه ای كه آحاد جامعه از تعامل و ارتباط با پلیس هیچ هراسی نداشته باشند كه این خود مستلزم سعی و تلاش روز افزون و برخورد شایسته ماموران انتظامی با مردم است.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان تاكنون نشان داده اند كه فهیم و بزرگوار هستند بطوریكه با وجود تلاش های فراوان دشمنان و انجام توطئه ها و انفجارهای تروریستی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هیچ خللی در اراده آنان ایجاد نشده و این خود ثابت می كند كه این مردم می توانند همراه و همكار خوبی در اجرای برنامه های پلیس باشند.

معاون اجتماعی ناجا اظهار كرد: بارها از كلانتریها به عنوان پیشانی نیروی انتظامی یادشده به همین سبب باید در این این مراكز برخوردها با بهترین شكل انجام شود تا نگاه مردم به پلیس تغییر كند و از آمدن به دفاتر مشاوره مددكاری كلانتریها واهمه ای نداشته و احساس شرمساری نكنند. ك/1

653

سرخط اخبار استان‌ها