۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80492485
T T
۰ نفر
سلاح شيميايي توطئه جديد غربي - عربي عليه دولت سوريه

تهران - سردمداران كشورهاي غربي و در راس آن ايالات متحده ادعاهايي درباره احتمال استفاده ارتش سوريه از سلاح هاي شيميايي در نبرد عليه تروريست ها مطرح كرده اند، ادعاهايي كه اهداف خاصي در پي آن نهفته است .

ادعاهای غربی ها درباره احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی در نبرد علیه تروریست ها همانند ادعای "جرج بوش" در هشت سال پیش علیه رژیم "صدام حسن " در عراق است.

ایالات متحده به همراه کشورهای غربی به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کردند، اما پس از حمله و شکست رژیم صدام مشخص شد که هیچ نوع سلاح کشتار جمعی در این کشور وجود نداشته است .

بر اثر لشکرکشی آمریکا و متحدانش به عراق صدها هزار نفر از مردم این کشور کشته شدند.

البته آمریکا و کشورهای غربی در جریان جنگ تحمیلی مقادیر فراوانی سلاح شیمیایی در اختیار رژیم بعثی عراق قرار داده بودند ، به همین دلیل کشورهای غربی و متحدان عرب آنها به خوبی می دانستند که صدام چه نوع سلاح و به چه میزان مواد شیمیایی در اختیار دارد .

رژیم بعث عراق نیز بارها اعلام کرده بود که در آن زمان سلاح های کشتار جمعی در اختیار ندارد، ولی دستگاه های جاسوسی آمریکا و کشورهای غربی نتوانسته بودند صحت این ادعاها را تایید کنند و در آخر معلوم شد که رژیم عراق قبل از حمله غربی ها به این کشور سلاح های کشتار جمعی هدیه غرب را از بیم حمله آنها، نابود کرده است.

ارتش سوریه نیز که 22 ماه است از سوی گروههای تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی - عربی مورد هجوم نظامی و رسانه ای قرار گرفته، مدتی است که با ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه تروریست ها مواجه است ، شایعه ای که با هدف گسترش آتش جنگ در سوریه و شکست حکومت این کشور انجام می شود.

هرچند تاکنون کشورهای غربی - عربی و در راس آنها آمریکا دلیل محکم و قابل قبولی درخصوص وجود سلاح های شیمیایی و احتمال استفاده آنها از سوی ارتش سوریه علیه تروریست ها ارایه نداده اند، ولی رسانه های غربی - صهیونیستی - عربی هر روز با ارایه اخبار کذب در این باره در حال زمینه سازی حضور نیروهای غربی در سوریه و شعله ور کردن آتش جنگ در این کشور هستند.

در مقابل برخی شخصیتهای سیاسی و رسانه های مستقل جهان نیز در مقابل ادعاهای واهی کشورهای غربی - عربی علیه دولت سوریه، واکنش نشان داده و اقدام به افشاگری علیه غربی ها کرده اند.

روزنامه روسی "سووتسکایا گازتا" یکشنبه گذشته در پایگاه اینترنتی خود نوشت: آمریکا با طرح موضوع استفاده احتمالی سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه مخالفان خود ، برای حمله به این کشور زمینه چینی می کند.

در تارنمای روزنامه "سووتسکایا راسیا" نیز آمده است: غرب به سرکردگی آمریکا برای حمله به سوریه آماده می شود و مساله احتمال بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش این کشور در واقع تلاش برای فراهم آوردن مقدمات حمله به این کشور است.

در گزارش روزنامه روسی با بیان این که بوش خونخوار بر سر قدرت نیست، آمده است: در حال حاضر "باراک اوباما" از بوش درس می گیرد و با اظهارات بی اساس علیه سوریه بر طبل جنگ با این کشور می کوبد و مقدمات این اقدام را فراهم می کند.

سووتسکایا راسیا با اشاره به هیجان زدگی "هیلاری کلینتون" از شنیدن خبر قتل "معمر قذافی" افزود: وزیر خارجه آمریکا با بی صبری در انتظار تهاجم نظامی به سوریه است.

در این گزارش با اشاره به ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره امکان بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه تاکید شده است: در راستای اجرای این توطئه "مناف طلاس" ژنرال فراری سوری از طرف واشنگتن ماموریت یافته که از امکان بکارگیری سلاح شیمیایی توسط سوریه سخن گوید تا زمینه برای اجرای توطئه علیه دولت دمشق فراهم شود.

"امین حطیط" کارشناس نظامی لبنانی نیز در گفت وگو با شبکه خبری "العالم" در این زمینه گفت : آمریکا به دنبال شکست سیاسی و میدانی پیاپی در سوریه، با بهانه کردن مساله سلاح شیمیایی درصدد ایجاد جنگ روانی علیه این کشور است.

وی اضافه کرد: دشمنان سوریه دریافته اند که خروج از بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و به همین علت برای تحت فشار قرار دادن دولت دمشق ، به بهانه های مختلف متوسل شده اند.

وی جنگ روانی اخیر علیه سوریه را نیز اقدامی در همین چارچوب و با هدف افزایش روحیه کسانی دانست که آمریکا از آنها به عنوان ابزاری در توطئه خود یاری می گیرد و علاوه بر این، هدف دیگر واشنگتن خارج کردن برگ های برنده سوریه از دست دولت این کشور است.

حطیط افزود: آمریکا اطلاع ندارد یا تظاهر به بی اطلاعی از این واقعیت می کند که سوریه به طور کامل به این راهبرد واشنگتن پی برده است. دولت سوریه با هوشمندی به دفاع از خاک کشورش می پردازد. به همین علت مشاهده می کنیم به جای این که سوریه فرصت ها را از دست دهد و آمریکا در این زمینه برنده باشد، واشنگتن برگ برنده های خود را یکی پس از دیگری از دست می دهد و موقعیت سوریه هر روز بهتر می شود.

وی خاطر نشان کرد: بازتاب جنگ روانی آمریکا علیه سوریه از ماه ژوئیه (تیرماه) گذشته تاکنون بارها به ضرر واشنگتن بوده است. برای نمونه آمریکا در زمینه سیاست "بزرگنمایی مشروعیت بخشیدن به مخالفان دولت سوریه" و "سپر موشکی" موهوم، دچار شکست شده است.

این کارشناس افزود: همچنین بزرگنمایی در این باره که در صورت استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، جامعه جهانی آماده اقدام علیه دولت دمشق است نیز به زیان مطرح کنندگان آن بود و هیچ کدام از جنبه های جنگ روانی آمریکا علیه سوریه، به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گفته این کارشناس نظامی، در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که ناتو خود را درگیر جنگ مستقیم با سوریه کند و در صورت جمع آوری اطلاعات دربارۀ آنچه در سوریه در جریان است، به این نتیجه می رسیم که آمریکا برای آغاز گفت و گوها با دمشق تلاش می کند و به نظر می رسد بهار آینده اولین موعد گفت و گوها باشد.

"خالد العبود" عضو مجلس سوریه نیز در گفت و گو با شبکه العالم در این زمینه گفت: نیروهای نظامی سوری در هیچ شرایطی از سلاح شیمیایی استفاده نخواهند کرد.

وی با اشاره به بهانه جویی آمریکا مبنی بر احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، افزود: دمشق هرگز چنین سلاح هایی را بکار نخواهد گرفت، چرا که وظیفۀ ارتش سوریه، دفاع از مردم این کشور در برابر اقدامات تروریستی است که برخی کشورها از جمله آمریکا حامیان اصلی آنها هستند.

العبود اضافه کرد: دشمنان در این زمینه بزرگنمایی می کنند و حقایق را وارونه جلوه می دهند، اما واقعیت این است که نیازی به سلاح شیمیایی احساس نمی شود و سوریه با دشمنان خود مقابله می کند، نه با مردم این کشور.

عضو مجلس نمایندگان سوریه ضمن هشدار به تروریست ها درباره استفاده از سلاح شیمیایی، خاطرنشان کرد: دولت دمشق حق پیگرد عناصر مسلح و بازداشتن آنها از کشتار مردم و تجاوز به مناطق مختلف سوریه را برای خود محفوظ می داند.

"نسیب حطیط" پژوهشگر سیاسی لبنانی نیز سخنان آمریکا و متحدانش درباره احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی ضد مردم این کشور را در راستای شایعه سازی عنوان و با ابراز شگفتی از ژست انسان دوستانه غربی ها، خاطرنشان کرد: آمریکا اولین کشوری بود که در سال 1963 از سلاح های شیمیایی علیه مردم ویتنام استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مقامات دولتی و ارتش سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارند، زیرا همچنان برگ های برنده زیادی در مقابله با گروه های مسلح تروریستی در اختیار دارند.

حطیط تاکید کرد: سلاح شیمیایی حتی ضد گروه های تروریستی مسلح داخل سوریه از سوی ارتش سوریه نیز استفاده نخواهد شد.

پژوهشگر سیاسی لبنانی اظهار داشت: پایداری مردم و مسوولان سوری در 22 ماه گذشته، آمریکا و متحدانش را غافلگیر و آنها را وادار به پیگیری راه حل سیاسی کرده است.

به گفته وی، بحران سوریه پس از 20 سال روسیه را دشمن و رقیب آمریکا قرار داده و مسکو را وادار کرد شورای امنیت را از قبضه آمریکا خارج کند، از این رو آمریکا اکنون به محاسبه زیان هایش از اوضاع سوریه می اندیشد.

معاون عربی- آفریقایی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه معتقد است: کسانی که مسوول کشتار فجیع مردم بی گناه سوریه هستند، امروز از احتمال کاربرد سلاح شیمیایی در این کشور سخن می گویند و این نشانگر آن است که اهداف شومی را در سر می پرورانند.

"حسین امیر عبداللهیان" خاطرنشان کرد: سوریه نیازی به کاربرد سلاح شیمیایی ندارد و اجازه کاربرد احتمالی آن را به گروه های مسلح بی مسوولیت و مورد حمایت خارج نیز نخواهد داد.

وی افزود: سوریه از مرحله بحران امنیتی عبور کرده، اما برخی طرف ها با ارسال سلاح به این کشور و طرح احتمال کاربرد سلاح شیمیایی و دامن زدن به اقدامات تروریستی، اهداف خاصی را دنبال می کنند.

عبداللهیان ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه که منجر به کشتار و جراحت مردم مقاوم این کشور می شود، گفت: برخی طرف ها خود را از سازمان ملل متحد و طرح نماینده آن سازمان برتر می دانند و تلاش می کنند اراده خود را با اقداماتی شتابزده، بر دیگران تحمیل کنند.

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در عین حال با انتقاد از کاربرد گازهای کشنده شیمیایی علیه مردم بحرین و سکوت در قبال سرکوب مردم این کشور گفت: مشکلات بحرین و سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد و تداوم مداخلات خارجی، امنیت این کشورها و تمام منطقه را به مخاطره انداخته است.

با قدری تامل در جوسازی رسانه ای آمریکا و کشورهای غربی - عربی در خصوص احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در نبرد با تروریست ها، به راحتی می توان از نظر شوم آنها علیه مردم سوریه آگاه شد.

تروریست های مورد حمایت غرب در 22 ماه قتل و کشتار نتوانسته اند ارتش این کشور را شکست دهند و به رغم این که 25 کشور جهان مستقیما در این قضیه، جنگ افروزی می کنند و به دنبال آن هستند که هرچه سریعتر این قائله را به نفع خود پایان دهند ، از این رو ادعای احتمال استفاده ارتش سوریه از سلام شیمیایی علیه تروریست ها به دنبال گسترده کردن بحران در این کشور و همچنین اخذ مجوز از سوی شورای امنیت برای مداخله نظامی در سوریه هستند.

برون مرزي **‌1064 **