۵ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 80471199
T T
۰ نفر
كتاب تئوري موسيقي براي نوآموزان به بازار آمد

تهران - كتاب 'تئوري موسيقي براي نوآموزان' نوشته 'باربارا وارام' با ترجمه 'ايليا بهارلو' را انتشارات ماهور منتشر كرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در این كتاب مجموعه ای از راه های یادگیری مقدماتی موسیقی آكادمیك عرضه شده است كه سعی دارد روش های نوینی را در نوع بیان و انتقال این داشته ها به مخاطب خود تجربه كند.

در بخش دیگر این كتاب تمرینات گام به گام به منظور یادگیری و تقویت هرچه بهتر هنرجویان عرضه شده است كه در سرعت بخشیدن به یادگیری مفاهیم بنیادین موسیقی به علاقه مندان موثر خواهد بود.

كتاب تئوری موسیقی برای نوآموزان به منظور استفاده و فراگیری داشته های این هنر در مقاطع ابتدایی رشته تخصصی موسیقی تدوین شده است.

'باربارا وارام' (1928-1977) از دانشگاه موسیقی تورنتو فارغ التحصیل شد و مدرك نوازندگی پیانو (A.R.C.T) نیز را از رویال كنسرواتوار موسیقی تورنتو دریافت كرد ، این هنرمند در طول حیات خود فعالیت های بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش موسیقی انجام داده است

كه كتاب مذكور یك نمومه از آن به شمار می رود.

مترجم در مقدمه كتاب آورده است :نیازِ كودكان به یك كتاب تئوری موسیقی مدت‌ها دغدغه‌ی فكریِ من بود. از آنجا كه پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ موسیقی دانشگاه هنر بیشترِ كارم را روی آموزش پیانو به كودكان متمركز كرده بودم نبود این نوع كتاب را در مجموعه كتب موسیقی موجود در ایران بیش از پیش احساس كردم .

وی ادامه می دهد : پس از ترجمه و چاپ كتاب مبانی بنیادی موسیقی با كتاب تئوری موسیقی برای نوآموزان آشنا شدم ، متنِ ساده و قابل درك كتاب در عین كامل بودن، تمرین‌های زیاد پس از هر درس، وجود جدول‌ها، نقاشی‌های كشیده‌شده با علامت‌های موسیقایی از نكات قابل توجه این مجموعه است.

فراهنگ (2) ** 9252**1588

سرخط اخبار فرهنگ