۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80421837
T T
۰ نفر
ارايه خدمات به سهامداران بورس الكترونيكي مي شود

تهران- مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه ، از الكترونيكي شدن ارايه خدمات به سهامداران خبر داد و گفت: بر همين اساس دريافت اطلاعات مالي براي سهامداران آسان مي شود.

'حامد سلطانی نژاد' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ،‌ با بیان اینكه این شركت برسرویس دهی به سهامداران متمركز شده است،‌ اظهار داشت: از آنجایی كه شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مرجع ثبتی اطلاعات بازار سرمایه و همچنین مرجع اعلام كننده دارایی های سهامداران است ، میزان مراجعه سهامداران به این شركت زیاد است.

وی با بیان اینكه ،‌ نهادهای مشابه این شركت همانند سازمان ثبت اسناد و املاك در كشور وجود دارد‌، ‌ادامه داد: فعالیت شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شباهت زیادی به سازمان ثبت اسناد و املاك دارد ، زیرا این شركت اطلاعات مالكیتی را در حوزه بازار سرمایه نگهداری می كند.

سلطانی نژاد ادامه داد: سهامداران برای اطلاع از تغییرات دارایی، ‌ثبت و یا انتقال دارایی ها باید به این شركت مراجعه كنند.

وی اظهارداشت: این امر سبب شده است تا شركت سرویس هایی را به سهامداران همانند سرویس های الكترونیكی، ارایه خدمات تلفن همراه و قراردادن پرتفوی سهامداران بر روی سایت را در دستور كار دارد.

مدیرعامل شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: همچنین در نظر است خرید و فروش های سهامداران همانند تراكنش های بانكی از طریق تلفن همراه ارایه شود.

به گفته ی وی ،‌درگاه های ارایه خدمات به سهامداران توسعه یافته و در این راستا با دفاتر پیشخوان قراردادهایی منعقد شده تا سهامداران دیگر مجبور به مراجعه به تهران برای دریافت اطلاعات نباشند.

وی گفت: همچنین بسیاری از خدمات همانند برگه گواهینامه نقل و انتقال سهام به صورت الكترونیك ارایه می شود.

سلطانی نژاد با بیان اینكه ‌سهامداران نقش اساسی در بازار سرمایه ایفا می كنند ،‌ گفت: در صورتی كه بتوانیم سهامدار بیشتری جذب كنیم در بحث تلاطمات اقتصادی می توانیم اقدامات لازم بیشتری انجام دهیم.

اقتصام(4)** 9141 **1561

سرخط اخبار اقتصاد