۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 80393469
T T
۰ نفر

راديو استاني خراسان رضوي 24 ساعته مي شود

۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 80393469
راديو استاني خراسان رضوي  24 ساعته مي شود

مشهد- مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي از 24 ساعته شدن صداي استاني اين مركز همزمان با ميلاد امام هادي (ع) و در آستانه عيد غدير خم خبر داد.

حجت الاسلام علی نهاوندی روز سه شنبه در نشستی خبری با همین موضوع گفت: با توجه به 24 ساعته شدن سیمای استانی در سال 1389 همزمان با میلاد با سعادت امام جواد (ع) و رویداد جدید در عرصه صدای استانی در مجموع شبكه زیارت 24 ساعته خواهد شد.

وی وجود سالانه میلیونها زائر داخلی و خارجی در این استان را یكی از ضرورتهای این رویداد مهم در عمر صدای خراسان رضوی دانست.

نهاوندی گفت: معرفت افزایی و اطلاع رسانی موثر، عمق بخشی به فرهنگ زائران و افزایش تاثیرگذاری زیارت در زندگی فردی و اجتماعی از اهداف این رویداد فرهنگی است.

وی گفت : ارتقا و ترویج فرهنگ میزبانی و مجاوری و توسعه مدیریت هماهنگ خدمات ،ساماندهی اطلاع رسانی در امور زائران و هماهنگ سازی متولیان و برنامه ریزان، تبیین، ترویج و الگو سازی معارف و فرهنگ زیارت و تجلی و تسری معارف زیارت در سبك زندگی از دیگر اهداف 24 ساعته شدن صدای خراسان رضوی است.

نهاوندی همچنین از ایجاد همسویی و پل ارتباطی میان زائران، مجاوران و نهادها و سازمان های مرتبط، الگوسازی از سیره و معارف رضوی، زمینه سازی برای ایجاد تحول فرهنگی در حوزه زیارت و افزایش جذب زائر به عنوان دیگر اهداف 24 ساعته شدن شبكه استانی صدای خراسان رضوی یاد كرد.

در ادامه این نشست معاون صدای استان خراسان‌رضوی نیز گفت: مخاطب محوری و خورده مخاطب از جمله موارد مورد نظر در كندكتورهای 24ساعته شدن صدای استانی است.

محمد آصفی، افزوده شدن یك بخش خبری، اجرای دو نوبت صدای زائر هر روز از ساعت 11 تا 13 و 16:30 تا 18:30 ، پخش ویژه برنامه راه شب با عنوان شبستان را بخشی از برنامه های صدای استانی در دوره جدید ذكر كرد.

به گفته وی برنامه های در نظر گرفته شده در صدای خراسان رضوی در حوزه كودكان، نوجوانان، جوانان، مخاطبان عام، دانش آموزان و دانشجویان، خانواده، هنر، كتاب، معارف رضوی، زائر و زیارت، قرآن، فرهنگ شهروندی، بهداشت و سلامت، اوقات فراغت، ورزش، مسابقه و سرگرمی ، اقتصادی و الگوی مصرف و غیره خواهد بود.

آصفی به تاریخچه حدود 60 ساله ورود رادیو به خراسان رضوی اشاره كرد و یاد آورشد: در عرصه جدید فعالیت رادیو استانی 70 درصد برنامه ها تولیدی خواهند بود.

وی عرصه تغییرات برنامه های صدای استانی را پس از 24 ساعته شدن برای حفظ مخاطبان آن تدریجی ذكر كرد.ك/2

7491/659

سرخط اخبار استان‌ها