۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 80388852
T T
۰ نفر
علاقه مندان براي شركت در جشنواره پويانمايي تا 15 آذر فرصت دارند

تهران - هشتمين جشنواره دو سالانه بين‌المللي پويانمايي (انيميشن) تهران كه اسفندماه برگزار مي شود در فراخواني مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را تا 15 آذرماه اعلام كرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، انتخاب آثار این دوره از جشنواره در نیمه دوم دی ماه 1391 انجام خواهد شد و گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است كه اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد كرد و دست اندركاران تهیه و تولید آثار این بخش امكان شركت در تركیب هیات داوران را نخواهند داشت.

هیات داوران در بخش مسابقه ایران آثار تولید شده پس از سال 1387 و در بخش مسابقه بین‌الملل آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه سال 2009 را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

هیات داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌‌های اول تا سوم اهدا خواهند كرد و همچنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره و دیپلم افتخار به بهترین فیلم، كارگردانی، فیلمنامه، انیماتور، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی و فیلم تجربی اختصاص می‌ یابد.

بر اساس این گزارش، آثار بخش خارج از مسابقه هم‌ ارزش با آثار بخش مسابقه هستند و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یكی از سازندگان در هیات داوری، تكمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه و درخواست سازنده در این بخش به نمایش در می‌آیند.

بخش نمایش ویژه به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم كردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر كشورها شكل گرفته و گزیده‌‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یك مكتب یا سبك ویژه از جمله مواردی است كه در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر همین اساس، آثار بخش چشم‌انداز با تاكید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات كشورهای مختلف صورت می‌پذیرد كه در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یك فیلم‌ساز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

جشنواره بین‌المللی پویانمایی همچون هفت دوره گذشته از چهار بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز تشكیل شده است.

بخش مسابقه این جشنواره دارای شرایطی همچون گزینش حداكثر سه قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.

دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان بر ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.tehran-animafestival.ir تاكید و اعلام كرده تنها فیلم‌های ارسالی كه كد رهگیری بر روی آن‌ها درج شده است را می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید: برای مجموعه‌هایی كه هر قسمت داستان مستقلی دارد لازم است برای هر قسمت ثبت‌نام جداگانه انجام و كد رهگیری مستقل دریافت شود در غیر این‌ صورت دبیرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شركت خواهد داد.

همچنین دریافت جایزه از جشنواره‌های دیگر مانع از شركت داده شدن آثار پویانمایی در این جشنواره نخواهد شد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای اشخاص، نهادها و سازمان ها نیز در نظر گرفته نشده است.

علاقه‌مندان به شركت در این جشنواره باید آثار خود را به نشانی تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، صندوق پستی 363-14145 ارسال كنند.

این جشنواره با هدف فراهم‌سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها با گرد‌آوری و عرضه هدفمند آثار، كشف توانمندی‌ها و تشویق افراد به ابتكار و نوآفرینی و گسترش توانایی‌ها با طرح تكنیك‌ها و نگرش‌های تازه برای دستیابی به كیفیتی افزون‌تر از 13 تا 17 اسفندماه سال جاری در كانون پرورش فكری برگزار می‌شود.

فراهنگ (1) ** 1883**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ